Gå til innhold
Fiskersiden

jerk snelle


Recommended Posts

Har ikke erfaring med Revo SX, men hørte at det var en som allerede hadde slitt ut en... Hvorfor ikke gå for en Amb Record? Kjempesneller!!! Den er ikke "low profile", men meget god.. Jeg har selv en Record som jeg er meget fornøyd med, en 6500 C3 som jeg ikke har prøvd enda og en Calcutta 201 DC som jeg til nå er veldig fornøyd med.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal holde tunga rett i munnen - det finnes i Norge 3 utgaver i salg og de er ikke like.

? tunga rett i munnen? vet det er tre og at de ikke er like, eller var det ikke meg du skrev til kansje? :P

tenkte å bestille fra leirud fiske, noen som vet hvordan leverings tiden er der? kansje svein-andre,ser du er fra kongsvinger og om jeg husker rett tror jeg den butikken var ca der omkring..

Endret av jerk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har butikken 5 min herfra... bare reiser dit og kjøper vi........

heldig med den da

:P i trysil vet de i sports butikkene nesten ikke hva jerk er :P

bør man ha sx eller stx da isåfall tro?

det er vel kansje bedre brems på stx eller hva tror man?

Endret av jerk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det her og.... Kongsvinger Sport og Fritid har fått inn endel nå faktisk. Pig Original size tilogmed! :P De kommer seg.. Og fått bytta ut Rapala sene med Power Pro.. :P Ta deg en tur hit en helg så kan vi jerke litt...

Eller rykke som vi liker å si når vi later som vi er rikmannsønner fra vestkanten.. *ler*

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-nei at jeg skulle ha noe greie på Revo er vel å ta vel hardt i.

@Jerk1: At jeg tipsa om at det er tre utgaver på det norske markedet kunne ha vært en nyttig opplysning hvis du IKKE visste det, men siden du allerede vet det ble det bare fåfengt.

:D hehe ok da er jeg med.. :D

Sånn var det her og.... Kongsvinger Sport og Fritid har fått inn endel nå faktisk. Pig Original size tilogmed! :) De kommer seg.. Og fått bytta ut Rapala sene med Power Pro.. :) Ta deg en tur hit en helg så kan vi jerke litt...

Eller rykke som vi liker å si når vi later som vi er rikmannsønner fra vestkanten.. *ler*

hehe rykke ja..det hadde vært gøy det,sier fra om det skulle dukke opp en mulighet for en tur dit,er ike akkuratt lange turen,så det bør la seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du hatt noe problem, Erik? Syns Michael sa det ved hytta... Men nå har ikke alle like "heavy" bruk som deg.. :D Dessverre for butikkene.......

er itte brukt til gjeddejerk, kunn lettere beten som overflate, Illex,jigg med mer....................... :)

Bruker en Daiwa lavprofil (husker ikke betegnelsen på den) til gjeddejerk (opp til 224gr) og den må jeg si har fungert meget bra for meg, er vel andre sesongen den er i bruk nå.

Så jeg skal finne hele navnet på daiwan for ut i fra min erfaring er jeg ikke redd for å anbefale den, og lavprofilsneller synes jeg er mye mye bedre å fiske med da de ligger mye bedre i hånda.

Men Revon er det alt fortidlig å si noe om.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt sikkert om Erik hadde litt slækk i IAR'n på revon, det må han svare på :D

Edit: Ser at erik har svart :)

Jeg har som policy at jeg kjøper ALDRI en snelle som er i 1. utgave, da er du med på å oppdage barnesykdommene. Nå er det kanskje 2. utgavene som er ute her til lands.

Ang kulelager er de ikke så viktige på en snelle til dette bruket, selvfølgelig hjelper de litt på kastelengde, men det er ofte en av de tinga som kan knele først, Abu sin JB er med 'busningar' i stedet for kulelager, nettopp for å gjøre den mer solid. Nå kommer Revo'n i en saltvannsutgave også.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt revo stx til jerk i ca en mnd nå, og har ikke hatt noen problemer. Er faktisk veldig fornøyd. :o

Gpdt å høre.. Spørs om det ikke blir utbytting av Recorden til neste år.... :mellow: Da blir det STX.... Hvis den fortsatt duger da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Revon är inte konstruerad för jerkfiske med över 40g, vilket man lätt inser när man skruvar isär den och tittar noga på bärande delar. Men det är en fri värld, så köp det som passar humöret bäst. Jag skulle köpt en JB eller ProRocket, och sen skulle rullen få den uppgradering den såväl förtjänar. :):D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revon är inte konstruerad för jerkfiske med över 40g, vilket man lätt inser när man skruvar isär den och tittar noga på bärande delar. Men det är en fri värld, så köp det som passar humöret bäst. Jag skulle köpt en JB eller ProRocket, och sen skulle rullen få den uppgradering den såväl förtjänar. :D :D :lol::lol:

kjøpte en jb istedet og tror det var det lureste,tenkt å oppgradere den med u.t deler,men det blir i vinter da sesongen her er over :) lurer på om man kan sende inn snella hos u.t og få den moddad??

Endret av jerk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.