Gå til innhold
Fiskersiden

Oppfølging forum omlegging


 Share

Recommended Posts

Så langt er alt gått bra, alt er konvertert og på plass innholdsmessig.

Se nye innlegg vises på den gode gamle måten (får du det ikke til, se veiledning under)

Om du ikke får opp se nye innlegg/view new content som før gå til my settings og endre nederst på siden søke preferansene dine:

View New Content Method: Show me all new content since I last visited

Forum Results Display: Show results as a forum[/code]

Norsk språk er på vei inn i forumet

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Designet skal endres VESENTLIG, mye gjenstår her, lite arbeid gjort så langt. Det vil forekomme rare utseender og nedetid.

Flere funksjoner skal integreres, det vil forekomme litt rare ting

Bruker interfacesen skal oppdateres og fikses på

Annonser og annet tillegg skal inn i forumet

Ev tilbakemeldinger, ønsker kan komme her, uten stor debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp "Nye innlegg" selv om innstillingene mine er som beskrevet i "kokeboka" di.

Ellers så må jeg skryte av det nye forumet nå når jeg ser hvordan det former seg til :D

satte kaffien i vrangstrupen de første dagene og var sikker på at jeg kom til å droppe ut.., men nå ser det jo bedre å bedre ut for hver gang jeg er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at det var dårlig timing - det burde jo aldri vært lagt ut så tildlig som det ble - spesielt ikke når 3 involverte dro på laksefiske....

Man burde vel heller hatt litt mer is i magen og ventet til man var tilbake for å å legge ut en noe mer ferdig versjon.

Men, når det er sagt - det begynner å bli veldig bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen anbefalt nettleser til forumet, har lagt merke til at ting fungerer mye bedre i både Opera og Firefox. Med IE7 er det en del bugs får jeg kalle det ^_^

Bl.a. smilies som kommer på siden ol. Har ikke prøvd med IE8 enda, men er sikkert ikke lenge til den er på plass her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen anbefalt nettleser til forumet, har lagt merke til at ting fungerer mye bedre i både Opera og Firefox. Med IE7 er det en del bugs får jeg kalle det ;)

Bl.a. smilies som kommer på siden ol. Har ikke prøvd med IE8 enda, men er sikkert ikke lenge til den er på plass her også :)

Håper da virkelig at en slik omlegging av forum medfører at man ikke ender opp med en situasjon hvor man opererer med "anbefalt nettleser" :) Noe annet ville være et langt skritt tilbake.....nå er det rapportert litt grums med IE7 (som tilfeldigvis er installert på "noen" maskiner rundt om i kongeriket), og da regner jeg med at Remy & Co kikker på saken etterhvert ^_^

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da virkelig at en slik omlegging av forum medfører at man ikke ender opp med en situasjon hvor man opererer med "anbefalt nettleser" :) Noe annet ville være et langt skritt tilbake.....nå er det rapportert litt grums med IE7 (som tilfeldigvis er installert på "noen" maskiner rundt om i kongeriket), og da regner jeg med at Remy & Co kikker på saken etterhvert ^_^

Vel, er vel litt vanskelig å gjøre noe med det når jeg IKKE får opp noen feil i hverken ie, fire, opera etc. Tror heller det problemet ligger hos brukeren. Har man IE fra steinaldertiden er det godt mulig at noen feil dukker opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er vel litt vanskelig å gjøre noe med det når jeg IKKE får opp noen feil i hverken ie, fire, opera etc. Tror heller det problemet ligger hos brukeren. Har man IE fra steinaldertiden er det godt mulig at noen feil dukker opp.

Omlegging av et stort forum med veldig mange brukere er en stor og krevende oppgave, og jeg har full forståelse for at situasjonen i en omleggingsfase oppleves som stressende for den som skal gjøre jobben, da det mases, kritiseres og påpekes fra "alle" kanter. Jeg anbefaler imidlertid at du tar deg tid til å lese gjennom det som er rapportert ang IE7 og forum-problemer (det er ikke mye :) ). Det blir både litt komisk og useriøst på en gang å avfeie det hele som brukerfeil og IE7 som bruk av "nettleser fra steinaldertiden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omlegging av et stort forum med veldig mange brukere er en stor og krevende oppgave, og jeg har full forståelse for at situasjonen i en omleggingsfase oppleves som stressende for den som skal gjøre jobben, da det mases, kritiseres og påpekes fra "alle" kanter. Jeg anbefaler imidlertid at du tar deg tid til å lese gjennom det som er rapportert ang IE7 og forum-problemer (det er ikke mye :) ). Det blir både litt komisk og useriøst på en gang å avfeie det hele som brukerfeil og IE7 som bruk av "nettleser fra steinaldertiden"

Nei, det er ikke komisk når jeg har testet med ie 6, ie7 v 7.06001.1800 og ikke opplever feil. Hvis noen kunne tatt en screenshot av problemet som de får i IE7 skulle jeg kunne sett nærmere på det, men på mine to laptopper og min stasjonære pc får jeg ingen feil overhodet i IE7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke komisk når jeg har testet med ie 6, ie7 v 7.06001.1800 og ikke opplever feil. Hvis noen kunne tatt en screenshot av problemet som de får i IE7 skulle jeg kunne sett nærmere på det, men på mine to laptopper og min stasjonære pc får jeg ingen feil overhodet i IE7

Ok,

følger oppfordringen og legger ut noen screenshots :

Smiley-problem:

87390_s.jpg

Link-problem:

87391_s.jpg

Bilde-problem:

87392_s.jpg

Dette bildet viser egentlig best problemstillingen, her ser man godt at den horisontale scroll-baren mangler, hvilket gjør at man ikke "får tak i" knapper i dialogboksen. Eneste måten å få lagt inn bilder nå, er å kopiere linken fra fiskevatn.no direkte inn i post, og hadde ikke denne nettsiden (fiskevatn.no) automatisk lagt på image-tags så hadde det ikke vært mulig å legge inn bilder i dette forumet....

Forøvrig er dette testet med privat lap-top og guttungens laptop (begge med IE7&Vista, 7.0.6001.18000) og jobb-pc'en min, en lap-top med XP og IE7 (7.0.5730.13), alle 3 med like nedslående resultat. Det er vel ikke slik at du har parallell-installasjoner (flere OS/nettlesere installert samtidig) på ditt testutstyr, Remy ? Dette kan som kjent maskere eventuelle problemer...

Også rapportert tidligere av undertegnede er manglende funksjonalitet av piltaster/PgUp/PgDown/Home/End i hovedvinduet i forumet (ikke i de enkelte delforum). Testes ved å åpne forum, klikke med musen i hovedvindu og prøve en av de ovenfornevnte knapper.....

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Alle mine problem med sidestillt smileyoversikt forsvann etter at IE8 vart instalert. Kjør på, Remy! :)

Flott Even ;)

Men jeg jobber enda med problemene i IE7, for de skal ikke være der. :lol: Men vanskelig å teste når jeg ikke har problemene selv med IE7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når til og med jeg begynner å trives på det nye forumet, kan det faktisk ikke være så ille.

Bra fremskritt med den nye utgaven, stå på!

godt å høre, men grandfinale er ennå ett stykke unna, du ser det når det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Remy. :)

Begynner å få lyst til å bruke forumet slik det bærer i vei nå.

Blir spennende å se hvordan "sutre" delen min av forumet blir.

Ganske behagelig med reklamen samlet på siden,enn all den dritten som dukket opp over alt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Remy. :)

Begynner å få lyst til å bruke forumet slik det bærer i vei nå.

Blir spennende å se hvordan "sutre" delen min av forumet blir.

Ganske behagelig med reklamen samlet på siden,enn all den dritten som dukket opp over alt før.

Reklamen kommer tilbake, på toppen! Ellers takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har XP og IE6 på maskinen

får ikke opp nue innlegg til tross for å ha fulgt kokeboka di Remy...

WOW!!!! Ikke rart, ingenting er jo som det skal!!! Har blokkert masse, er det noe rart du har gjort? Er jo ikke ett bilde som vises, og det ser ut som all css er ignorert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rods & reels= Lampehuset. :P

Tipper annonsøren koser seg...

Vel, de har gått ut perioden sin, samtidig som siden deres har vært nede over lengre tid, så stengte domenet, så det er mulig det er kjøpt opp eller flyttet. Ikke vet jeg, men det linker riktig, men videreføres ;) Så feilen er som alltid ;) ikke på vår siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodie. :P

Nei,nå dår det holde med fiskesjappe surfing for i natt.

Konkluderte med at alle sjappene hadde samme pris på samme produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt kjapp med screenshot,en, så noen bilder lastes...

Forsiden ser ok ut, det er forumet som ikke er helt greit, men som du ser så lastes noen bilder.

87651_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35074/87651.jpg

87652_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35074/87652.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.