Gå til innhold
Fiskersiden

Torsketreff i morra, lørdag 5/12


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Nå har vi muligheten karer, det er meldt bra vær i morgen, og juletorsken venter. Så her er det bare å melde sin interesse :lol:

Undertegnede og Raga er selvskrevne kandidater, men det hadde vært moro med flere. H1rik, Master, Rigor, Veg og andre med fiskeabsistens før julestria setter inn, i morra er dagen !

Veg, du trenger ikke å tenke på skyss hvis du har lyst. Raga kan ordne dette for deg tur/retur. Han bor like i nærheten B) Turen går ikke så langt fra Trondheim, bare noen få km.

Blir det flere kan Silver ordne med litt ved og pølser, og servere herskapet under de verste frysetoktene. Og bidra med litt fotografering og filming. (For jeg regner med at verdensrekorden på torsk står for fall) :D

Og er vi ekstra heldig så får vi oppleve et herlig maggaplask uti Trondheimsfjorden, med Raga i hovedrollen.

Rigor: Se til å få tynnet ut litt i innboksen din, det er umulig å sende PM til deg ! Så nå er lista lagt (ny verdensrekord), så får vi bare håpe at det ikke blir total fiasko.

Hvem er interessert ?

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :wub: ..tar med noe agnsild..

Supert, da tar jeg med klesklype ;) Hadde kanskje ikke vært dumt med noen turduser eller hva det heter, tror det må duge bra til torsken ;)

Nærmere info senere ikveld, tid og sted på PM for interesserte.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar fram storutstyret og knuser dere alle æ ;) Jigg og kveite fra land e målet ;)

;) Dette vert spanande, forhåndsannonserte fisketurer bruker å enda opp med nada, men sett Silver på plass slik at han veit at alt ikkje er fokusert om Gaula gjennom eit fiskeår. :wub: Thight lines, mine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bare yplingene ( de som er i puberteten enda) få utløp for sine ønsker, å knuse reven. Fallhøyden blir nemlig bare så grusom stor, når jeg kommer med mitt største trumfkort, som ingen får se før det når vannflata ;)

Når skal ungdommen lære, har de ikke lært på skolen at reven er noe av det slueste som lusker i norsk fauna :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bare yplingene ( de som er i puberteten enda) få utløp for sine ønsker, å knuse reven. Fallhøyden blir nemlig bare så grusom stor, når jeg kommer med mitt største trumfkort, som ingen får se før det når vannflata ;)

Når skal ungdommen lære, har de ikke lært på skolen at reven er noe av det slueste som lusker i norsk fauna :wub:

haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veg: Hadde jo vært moro om også du kunne blitt med. Muligheten for en skikkelig pers er jo også tilstede. Vi er voksne karer, som tar ansvar, så du er nok i de beste hender på turen. Så fortell faren din at vi skal passe ekstra godt på deg. Vi har heller ikke tenkt å være så veldig lenge der ute. Fra formiddag til tidlig ettermiddag (når det blir skumt evt.). Jeg kan ihvertfall ikke være lenger enn til i 15-tiden. Hvis du får lov, så ta endelig med godt med klær, og skikkelig skotøy. Å fryse på fisketur er nok ikke så moro heller. Skyss ordner som sagt Raga hvis du er interessert :wub:

Hadde jo vært kult om du hadde fått på en stortorsk, som vi kunne vise fram på fiskersiden på film ;)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veg: Hadde jo vært moro om også du kunne blitt med. Muligheten for en skikkelig pers er jo også tilstede. Vi er voksne karer, som tar ansvar, så du er nok i de beste hender på turen. Så fortell faren din at vi skal passe ekstra godt på deg. Vi har heller ikke tenkt å være så veldig lenge der ute. Fra formiddag til tidlig ettermiddag (når det blir skumt evt.). Jeg kan ihvertfall ikke være lenger enn til i 15-tiden. Hvis du får lov, så ta endelig med godt med klær, og skikkelig skotøy. Å fryse på fisketur er nok ikke så moro heller. Skyss ordner som sagt Raga hvis du er interessert :wub:

Hadde jo vært kult om du hadde fått på en stortorsk, som vi kunne vise fram på fiskersiden på film ;)

Jeg fikk nettop vite at jeg får lov!!!;) Jeg må være hjemme før 14 fordi jeg har andre planer da:(

Venter på å få vite når Raga plukker meg opp i morra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha vært med Silver. Men det blir litt langt med en dagstur fra Oslo. Rikignok tok jeg mange dagsturer til Bodø og Saltstrømmen i mine yngre dager (første fly opp om morran og siste fly ned igjen på kvelden). Gæern jeg? nesten ikke. Ellers har det også blitt en god del kveldsturer til Hemsedal. Er jo bare 20 mil hver vei det da. :wub:

Nei, jeg får nok vente til laksen begynner og røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha vært med Silver. Men det blir litt langt med en dagstur fra Oslo. Rikignok tok jeg mange dagsturer til Bodø og Saltstrømmen i mine yngre dager (første fly opp om morran og siste fly ned igjen på kvelden). Gæern jeg? nesten ikke. Ellers har det også blitt en god del kveldsturer til Hemsedal. Er jo bare 20 mil hver vei det da. :wub:

Nei, jeg får nok vente til laksen begynner og røre på seg.

Nice:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha vært med Silver. Men det blir litt langt med en dagstur fra Oslo. Rikignok tok jeg mange dagsturer til Bodø og Saltstrømmen i mine yngre dager (første fly opp om morran og siste fly ned igjen på kvelden). Gæern jeg? nesten ikke. Ellers har det også blitt en god del kveldsturer til Hemsedal. Er jo bare 20 mil hver vei det da. :o

Nei, jeg får nok vente til laksen begynner og røre på seg.

Det lengste jeg har dratt på fisketur er nok bare småtteri i forhold. Husker jeg dro med en kjenning opp til Flatanger (Nord-Trøndelag) for å fiske regnbue som hadde rømt i et lukket vatn om natta midtsommers. Dro så rett hjem igjen utpå morraskvisten med baljer full av store regnbuer. Spiste regnbue full av medisiner, og hypofusen har aldri vært det samme etter dette :) Ble svimmel i mange mnd. etterpå.

Ble så trøtt på hjemturen at jeg måtte parkere en plass og sove ett par timer ! Ble vel 3-4 turer dit før vi gikk lei av regnbue :D Men dette var like før jeg startet i Gaula, hadde nok ikke skjedd etter at villaksen ble interessant.

Ok, men da er vi pr. nå 4 stk. som skal på det store torsketreffet (som det kommer til å gå gjetord om i lang tid fremover). Flott ! Regner med Master blir med også, ifølge ham. Og bra at Veg fikk lov, så kanskje han får en fin pers i morra. Satser på det. Raga henter Veg og vi har avtalt at vi møtes på parkeringsplassen rett ved Frøsetskjæret ute på Byneset (Rye) klokka 10:00. Er jo ikke så hemmelig dette da :P Torsk er det nok av i fjorden regner jeg med, he he. Så får de som vil komme når det måtte passe, enten før eller senere. Vi skal begynne klokka 10:00 ihvertfall, så får vi noen fisketimer før vi drar hjem ca. kl. 14:00. Veg og Raga må jo også returnere i den tiden eller litt tidligere. Skitt fiske til torskegjengen, vi snakkes der ute.

PS ! Jeg tar med litt ved og griller noen pølser som vi kan knaske på. Kaffe og mat ellers ordner dere selv.

mvh. Torskeklubben Nidaros

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg som den ungen jeg er. :)

Sitter og grubler over hvilke sluker jeg skal bruke :D

Det lengste jeg har dratt på fisketur er nok bare småtteri i forhold. Husker jeg dro med en kjenning opp til Flatanger (Nord-Trøndelag) for å fiske regnbue som hadde rømt i et lukket vatn om natta midtsommers. Dro så rett hjem igjen utpå morraskvisten med baljer full av store regnbuer. Spiste regnbue full av medisiner, og hypofusen har aldri vært det samme etter dette :P Ble svimmel i mange mnd. etterpå.

Ble så trøtt på hjemturen at jeg måtte parkere en plass og sove ett par timer ! Ble vel 3-4 turer dit før vi gikk lei av regnbue :o Men dette var like før jeg startet i Gaula, hadde nok ikke skjedd etter at villaksen ble interessant.

Ok, men da er vi pr. nå 4 stk. som skal på det store torsketreffet (som det kommer til å gå gjetord om i lang tid fremover). Flott ! Regner med Master blir med også, ifølge ham. Og bra at Veg fikk lov, så kanskje han får en fin pers i morra. Satser på det. Raga henter Veg og vi har avtalt at vi møtes på parkeringsplassen rett ved Frøsetskjæret ute på Byneset (Rye) klokka 10:00. Er jo ikke så hemmelig dette da :P Torsk er det nok av i fjorden regner jeg med, he he. Så får de som vil komme når det måtte passe, enten før eller senere. Vi skal begynne klokka 10:00 ihvertfall, så får vi noen fisketimer før vi drar hjem ca. kl. 14:00. Veg og Raga må jo også returnere i den tiden eller litt tidligere. Skitt fiske til torskegjengen, vi snakkes der ute.

PS ! Jeg tar med litt ved og griller noen pølser som vi kan knaske på. Kaffe og mat ellers ordner dere selv.

mvh. Torskeklubben Nidaros

Jeg må være hjemme til klokken 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent 2-5 meter dypt der vi skal fiske. Passer bra med f.eks. 40 grams sluker. Jo tyngre sluker, jo nærmere bunn fisker man. Lettere sluker må senkes lenger ned og kan rykksveives inn mye saktere. Vil tro at det er størst sjanse like over bunnen på innsveiving. Men sist så vi jo torsken helt inne ved land og der var det ikke dypt. Og jeg kjente stor torsk bare en halvmeter under vannskorpa. Ikke dumt å ta med ett par sluker i ganske hotte farger kanskje, og ett par sølv- eller kobbersluker. Tror nok torsken tar det meste, bare den får sluken foran gapet :) Jeg fikk min 6-kilos sist på en Toby blank 20-grams, og hadde også flere hugg på denne. Så bare det ser ut som småfisk for torsken så er den solgt. Det tøt forresten mange små brisling eller tobis (?) ut av kjeften på torsken. Er jo mye brisling i fjorden også nå, som torsken beiter på.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xrap saltwater i sølvfarge er kandkje tingen da??

Jada, det vil bli knall :) Min taktikk er å bruke ganske massive sluker for å få kastet litt lenger enn de andre ( :D ). Luring æ sjø !

Jo lenger ut, jo lenger kan man tråle bunnen for evt. torsk som måtte befinne seg der ute. Tror det er ganske så jevn bunn utover et godt stykke, før marbakken. Så ta med noen få massive sluker som kan fiskes sakte inn 2-4 meter dypt f.eks.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mye tang og tare da?

Bare på bunnen, med endel sandbunn enkelte plasser. Men kunsten er å ikke rote sluken nedi bunnen. Det er tang selvsagt innmed svabergene, men da vipper vi opp sluken før den kommer borti der :)

Er meldt 0 eller 1 varmegrad i morra, men det blir jo knall sol så den varmer nok også litt. Går an å fiske langs stranda også, helst på fjære da for å unngå tangbeltet. Grunnere også langs fjæra på denne plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren å, jeg må melde pass :)

Julebord og greier på ettermiddag/kvelden, og en haug med ting som må gjøres på dagen.

Litt dumt, for jeg ville nok fått den største torsken,uten tvil, og i skumringa ville jeg nok fått på diger lyr også. Jeg bruker som regel det. :)

Jaja, det får bli neste gang ;)

(sletta hele innboksen for PM nå, var visst full den ja gitt)

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren å, jeg må melde pass :o

Litt dumt, for jeg ville nok fått den største torsken,uten tvil, Jeg bruker som regel det. :)

(sletta hele innboksen for PM nå, var visst full den ja gitt)

94593_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/37740/94593.jpg

:):);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.