Gå til innhold
Fiskersiden

Litt merkelig Beastmaster historie


palkr
 Share

Recommended Posts

Det er så mye gode tilbud for tida, så jeg bestilte meg en 4 delt Beastmaster haspel i 9' 50-100g. Veier lite, går rett i kofferten, og perfekt til kaste jigger fra land hvis det blir landligge i kveiteferien pga styggevær. Har en Penn slammer fra før som skulle egne seg bra til bruket.

Overraskelsen var stor da jeg pakka den opp og så det tynne håndtaket. Skjønte at dette ikke så lovende ut, og en tur ned i kjelleren der Slammeren lå bekreftet det. Snellefestet er alt for lite til en haspelsnelle av denne dimensjonen.

Men måtte dra på smilebåndet da jeg for morro skyld prøvde Slammeren på min Beastmaster UL 165 (1-7g), der satt den perfekt. Lurer på hva shimano har tenkt når de designet 50-100g stanga.

Legger ved et bilde for de som synes dette høres utrolig ut. Sjekk tykkelsen på håntaket på UL stanga kontra 50-100g stanga! :dribble:

167-6751_IMG.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke samme årsmodell, og fiskeutstyret kan jo ikke være likt fra år til år. Litt som skidresser det der, man kan jo ikke bli sett med fjorårets farger i løypa :dribble:

Synes bare det er litt merkelig at den svære klumpen passet på en UL, men ikke på en 50-100g. Dessuten liker jeg definitivt ikke at de har gjort håndtaket så tynt. Det er vel kanskje en smakssak, og det er kanskje sånn at årets stangmote tilsier tynne håndtak også. Skulle vel ha ventet med å handle til tykke håndtak blir mote igjen. :D

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.