Gå til innhold
Fiskersiden

bømlafjorden helgetur i mai!


magnevorland
 Share

Recommended Posts

Ja da var det på tide med en ny oppsamlingsrapport fra mitt fiske i mai. som dere vestlendinger vet har vi vært sinnsykt heldig med været i det siste og da er det ingen unnskyldning for å ikke fiske. jeg starter med turen til bømlafjorden som har vært planlagt i over et år. da endelig både jeg og Ottar fant tid til en langhelg på hytta hans i Eltravåg var det bare mathandling osv før vi tok avsted.

Vi var ikke fremme før rundt hall 9 tiden på kvelden og ble enige om at kvelden skulle brukes til tackelknytting og utpakking, som dere ser ble stua flittig brukt :DSC_0152.jpg

Andre dagen bestemte vi oss for å prøve valebraatet, så kl 8 presis la vi fra kai med god tro! vell fremme dregget vi opp på 150 meter, første fisk opp var selvfølgeli en hå.. men fisken etter dette var en greimatlange i 7-8 kgs klassen , å senere på dagen kom det jaggu meg enda en. men etter dette ble det fort dødt.

DSC_0157.jpg

3dje dagen var vi vell godt lei av hå og dårlig bet , så vi tok turen ut mot tittelsnesflua. Men her viste det seg å være utrolig vanskelig å dregge opp med 4 feildregginger ga vi opp og bre lot det ligge til med 340 meter vann under kjølen. ble ikke akkurat mengder med fisk men et par matbrosmer kom da opp, og med flott vær og fiskestang i neven er ikke livet så gale likevell :) bilder :

DSC_0159.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.