Gå til innhold
Fiskersiden

Muligheter Sula/Ålesund/Sunnmøre


Sesam
 Share

Recommended Posts

Hei! Er en 27 år gammel kar som flytter fra Oslo-traktene til Sula/Ålesund på nyåret og er rimelig blank hva gjelder muligheter for fiske der borte.

Er glad i å fiske sjøørret i sjøen, samt ørret og røye i vann og elv. Fisker både med flue og sluk. Foreløpig er jeg ingen laksefisker, men må kanskje se å bli det nå som jeg flytter vestover..

Dersom noen som vil dele noen tips på PM, så ville jeg blitt glad for dette. Fiskeplasser/ områder/utstyrsvalg etc :)

Kan naturligvis bytte Sunnmørs-tips mot tips på bra plasser i Oslo-området dersom dette er av interesse :)

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det lyrfiske som gjelder, og nå kan du ta de store! Og det er et artig fiske! Lyren trekker nå inn til land, og timen før det mørkner og en time etter mørket er best. Kaier og opplyste steder liker lyren godt. Sluker og jigger med gult i er favoritten min. Har fiska flere på 3-5 kg i det siste, og i dag sleit jeg sena på en som var rundt 8. Hadde den helt oppe i overflata, men lyren er en seig fighter som ofte gjør utras etter utras. Dessverre klarte den å surre sena rundt en stein. :(

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lyreøkt på litt over en time ga lyr på 6, 5, 4 og 3, samt en bonustorsk på 4. :) Dagens sluk: G-sport Napp 40g i oransje/ gult. Mista en 5 kilos på frilina reke med lillestanga, måtte ha litt mer sport i det, men den slo seg av i overflata. Det er fisk å få, boys! :)

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.