Gå til innhold
Fiskersiden

ny ørret stang og snelle


m0en
 Share

Recommended Posts

hei

trenger ei god ørret stang som jeg kan kaste langt med.

helst lengde 270-300cm slukstørrelse 3-14g

pris: 1000-3000

snelle er jeg litt usikker på men ei som passer til stanga.

pris: 1000-3000

kom gjerne med forslag om gode pakkeløsninger.

Mvh: ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for raske svar.

har litt dårlig erfaring med flerdelte stenger jeg syntes dem er litt for stiv.

men det var med en shimano beastmaster s.t.c og fikk ikke til å kaste noe særlig langt.

har selv ikke noe erfaring guideline sine stenger.

har sett på den shimano twinpower snella og jeg vet av erfaring at shimano sine sneller er kjempegode.

så jeg vil i alle fall gå for ei shimano snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv twin power, riktignok FB som er forge modell, men jeg er knallfornøyd! :dribble: Jeg bruker også beastmaster 2 delt stang, og er også kjempefornøyd med den, men i den prisklassen du vil legge deg er det jo ufattelig mye å velge mellom :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem med aksjonen på 4-delte stenger med top-over skjøt som Guideline bruker. Dette er samme løsning som i dag brukes på stort sett alle kvalitets fluestenger. 4 delingen gjør faktisk at stengene som oftest får en litt dypere aksjon enn 2 delte stenger. Jeg har 7 stk 4-delte Guideline slukstenger i fra 2-12g versjoner til 20-60g versjoner, disse stengene er mine absolutte favoritter.

Tror du skal slite med å finne ei stang til under 3000kr som matcher Guideline Expedition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem med aksjonen på 4-delte stenger med top-over skjøt som Guideline bruker. Dette er samme løsning som i dag brukes på stort sett alle kvalitets fluestenger. 4 delingen gjør faktisk at stengene som oftest får en litt dypere aksjon enn 2 delte stenger. Jeg har 7 stk 4-delte Guideline slukstenger i fra 2-12g versjoner til 20-60g versjoner, disse stengene er mine absolutte favoritter.

Tror du skal slite med å finne ei stang til under 3000kr som matcher Guideline Expedition.

høres ut som du har god erfaring med guideline sine stenger, så vil mest sannsynlig kjøpe denne stangen men skal se litt ekstra om det er noe annet på markedet først.

snella er i alle fall en sikker vinner hos meg.

bare synd at det ikke er blidt vår enda hær i nord så man kan få kommet seg på fjellet å fisket. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Beastmaster STC og Guideline 4-delt (LPXe, sammenlignbar med Expedition). BM og GL kan ikke sammenlignes i aksjon og balanse :thumbsup:

Bare vær nøye med at skjøtene sitter godt på Guideline stanga, for top-over skjøter er litt mer følsomme enn spigot skjøter. Du kommer til å bli kjempefornøyd.

Jeg synes forøvrig at 1000 snella ble litt lita på min 9' 4-15g Guideline LPXe, så jeg gikk over til ei 2500 snelle. Den har større spolediameter, som har hovedfordelene at du kaster lenger med f.eks. sildesluker, og at du kan roe ned et hakk ved innsveiving.

I tillegg blir bremsen litt jevnere, men tror du skal lete lenger etter noen som har mistet drømmeørreten fordi en TP 1000 ikke hadde bra nok brems :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.