Gå til innhold
Fiskersiden

Smart norsk redskap til båten

Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid vært glad i å formidle norske produkter, især om disse holder mål etter å ha testet i praksis. For mange av oss som har en båt i vannet det meste av året. Kom tilfeldig bort i denne, noe som sparte meg for å dykke under båten fra tid til annet.

B%25C3%25A5tb%25C3%25B8rste.jpg

Bilde er lånt fra produsentens hjemmeside(klikk her)

Testrapport:

Litt blandede følelser nå jeg mottok pakken, dog mer grunnet løsninger som er brukt og litt på konstruksjonen. Da uttaler jeg meg som industridesigner og konstruktør, men nok om det. Det jeg stusset mest var selve skaftet som virket "puslete" i forhold til selve børste hodet.

Børste hodet har oppdrift, noe som forenkler jobben med vasking under båten.

Vel, jeg hang meg ikke i det og tok av meg "fagbrillene" ,da jeg regner med at denne er 1. versjon av serien, og satt i gang med jobben.

Resultat: Jeg hadde ikke gått videre med anbefalinger om den ikke hadde gjort jobben, og ja, den gjorde jobben bedre en forventet :) og anbefales.

Jeg regner med at produsenten henter erfaring ettersom tilbakemelding fra kunder kommer og kommer med oppgradert versjon. Har som før sagt, litt tvil til livstiden på skaftet,satt med en håndtakdel i håndet med en gang, ( der evt. taue kan festes) men vi får se hvor lenge den holder. Det går selvfølgelig an å handle en god malestang fra Jordan istedenfor, som tåler mye press og er teleskopisk, da børsten selges for seg også. Er i tvil om gjengen på børstehodet er det samme som Jordan sin i skaftet, men skal sjekkes. Er man forsiktig, så kan man selv bøye Jordan sin etter ønske og for å komme under båten, dog fungerer ikke den teleskopisk deretter...

Bra og sterk forlenger som også er ypperlig til bruk som klepp- hov skaft

Konklusjon : Fin og grei norsk produkt som gjør jobben og anbefales til dere båteiere.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider