Gå til innhold
Fiskersiden

pontongbåt


kirio
 Share

Recommended Posts

Sjekk denne linkene:

https://www.fiskersiden.no/artikler/nyttig/pontong.asp

Og kopiert fra ett innlegg Espen har svart på i denne linken: https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...erms=pontongbåt

Abnefalingene går alltid i retning av den som er av bildet i min artikkel (se link ovenfor). Har snakket med et par stykker som har testet nesten 10 forskjellige modeller og de ville også anbefalt den typen. Modellen heter Water Skeeter Lake Placid. (Til elvefiske finnes en utgave med noe lengre og anderledes formet pontong for bedre navigering i elv). Den kommer med aluminumsramme som er et must om du skal bruke i saltvann og absolutt å anbefale ellers også. Så vidt jeg vet trakk Bios seg fra importen av disse og Nordisk Fiskeutstyr er vel derfor eneste alternativ for denne modellen i Norge om jeg ikke tar feil. (Korriger meg i såfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den nye utgaven er faktisk merkbart høyere - så det umiddelbart første gang jeg såp den nye. Alt man kan få i bonus av høyde er jo topp selv om jeg vil si jeg kaster uten problemer fra den andre også. Ellers så kan man jo invistere i luksussetet (vet ikke om de har tatt inn disse som tillegg i år, da der er litt polstring på setet til den nye modellen), og dra med seg en cm eller to ekstra. Forøvrig var det en periode en ramme uten forhøyning, noe vi løste ved å legge under et par aluminiumsprofiler for ekstra høyde (det kan man selvfølgelig gjøre nå også om man vil), men bestillte meg midtdelen med forhøyning da det kom. Ekkolodd er allerede montert og driver stadig og pønsker på nye "forbedringer" sånn fiskemessig. Jeg har, i motsetning til hva jeg har sett et par andre har, montert ekkoloddet på SIDEN av båten så jeg slipper kink i nakken. En liten plankebit festet med strips intill forhøyningen til¨åregaffelen og ytterrammen utgjør festet for loddet. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bilder og få det med i artikkelen.

Så et par svar til originalspørsmålet. Har overhodet ikke noe negativt å si om å fiske fra pontong. Det eneste måtte være at man ikke dekker lange distanser like godt som ved en kano eller kajakk, men å sånn rent tekninsk å fiske fra er det vel ingen negative punkter jeg kan komme på i hvertfall ikke i forhold til andre muskeldrevne farkoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av svenna

Er på gyngende grunn nå, men er det ikke mulig å montere en el.-påhenger oxo?

Jo, når pensjonistalderen nærmer seg skal jeg kikke på en slik løsning

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.