Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskevekt for småfisk


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Har noen peiling på hvilken vekt man trenger for å veie SMÅfisk? evt. hvor de selges og pris.

Det er jo ikke så lett å veie f.eks. ny gressgylte eller ålekvabbe pers. på ei vanlig vekt med grov inndeling.

Her tenter jeg vi snakker om ett grams nøyaktig inndeling, maritim utgave av brevvekt muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenvekt ja, fåes stort sett overalt. Expert, elkjøp, clas ohlsson, jernioa osv. Koster rundt 4-500 spenn og tåler litt vannsøl.

De aller fleste har ett grams intervall, noen har 2. Foretrekker 1 grams. Har nå en Soehne som jeg er veldig fornøyd med (kalibrert mot postens med minimale avvik) Tror det er flere på forumet som har tilsvarende vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du stikke innom en plass der de selger vekter beregnet på å veie ulovlige substanser. Er vel faktisk en del steder som fører slik vekter til tross for at det ikke er noen som driver med slikt. Av hva jeg leser om Karmøy i avisen vil jeg tro du ikke har problemer med å finne en slik butikk eller i det minste noen som vet hvor du finner en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Alternativt kan du stikke innom en plass der de selger vekter beregnet på å veie ulovlige substanser. Er vel faktisk en del steder som fører slik vekter til tross for at det ikke er noen som driver med slikt. Av hva jeg leser om Karmøy i avisen vil jeg tro du ikke har problemer med å finne en slik butikk eller i det minste noen som vet hvor du finner en...

å ja da hvor mange butikker skal jeg nevne ? Nei kjenner faktisk ikke til en [ ;) ] men for de som har fulgt med i avisen og nyhetene så er det vel mindre av slikt her nå etter at en bergenser tok de som har behov for det med slikt til Danmark. Subutex'en er vel ferdig veid regner jeg med.

der e møje gale her verden [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Skal du ha en skikkelig nøyaktig vekt til småfisk, kan du kikke her:

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS...htm=elvekt.html

De hadde jo endel bra fjærvekter der som et litt rimeligere alternativ. Så slipper man å stikke innom de lettere lugubre butikkene på Løkka.

Men denne elvekta så jo grei og rimelig ut ut:http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS...etalj&ID=750150

Noe annet som kan være interesant er "allværs" notatbøker og papir.

http://www.naturogfritid.no/default.asp?va...xallv!&rstadv=J

Må jo være genialt å bruke som fiskejournal/fangstdagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.