Gå til innhold
Fiskersiden

Vansjø 2/10


Perca
 Share

Recommended Posts

Midt i kampens hete mellom hjortejakt og elgjakt så ble det tid til en dorgetur på Vansjø. Fruen, elgbikja og jeg hekta båthenger`n på bilen og feide ned til Vansjø. Vi var ikke spesielt tidlig ute da vi måtte smake på årets elgbiff med godt tilbehør lørdagskvelden [ :D ]. I løpet av de første 200 metrene med dorging så fikk jeg 3 abbor og en gjedde mens fruen ikke kjente noesomhelst... Det var betydelig lavere vannstand i Vansjø nå enn det som er vanlig så jeg fant to nye undervannsskjær på den harde måten. Og jeg som liksom skulle være godt kjent på Vansjø... [ :o )]

Fisken beit bra i området ved Dillingøy, men i Storefjorden hadde vi ingen suksess. Jeg er sikker på at vi hadde feil redskap for jeg så en annen som dorget med 4 stenger og han dro fisk i ett enda kjør! Jeg kjørte bortom han da han fikk bånnapp og hadde en hyggelig samtale. Han viste meg hva han brukte og det var Cisco-kidd i skikkelig "karnevalfarger", altså det som hos noen kalles "fire tiger". Jeg så han fikk på 4 gjedder samtidig på disse voblerne! Jeg hadde selvfølgelig ikke med noen voblere som gikk dypt nok for fisken i Storefjorden.

Vi dro tilbake til området rundt Dillingøy og der ville fisken ha den redskapen som vi serverte dem. Vi dro 15 gjedder og omtrent det samme antall med abbor og som prikken over ièn så fikk Fruen en gjørs! En liten sak på ca 1/2 kg. Det var fortjent, hun har vært med og fisket i Vansjø mange ganger de siste 25 år, men aldri klart å få opp en gjørs!

Ikke en eneste av gjeddene vi fikk veide over 1,5 kg og han jeg pratet med hadde heller ikke fått noen gjedde med størrelse over 2 kg. Det er jo litt skuffende... Ingen av abborene var heller ikke noe å skryte av, 3 av dem veide rundt 1/2 kg og resten var mindre. Men godt å komme ut i det nydelige været.

Det finnes ikke et eneste bilde fra denne turen, jeg hadde glemt igjen kameraet på jobben. Jeg hadde nemlig vært på hjortejakt og tatt bilde av en 14 takker hjort som sto foran meg og brølte! Det er ikke lett og overbevise noen om at en har sett dette og i tillegg latt være å skyte... Godt at jeg har bilder av dette! Det finnes skeptikere i jegerverdenen også [ B) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.