Gå til innhold
Fiskersiden

Meite debut


NoCatch
 Share

Recommended Posts

...og for en debut[V]

Da jeg ankom den utvalgte fiskeplassen, viste det seg at det var Østeuropeisk Mesterskap i meite. Tror foresten de også konkurrerte om høyest mulig desibelnivå.

Etter litt leting fant jeg en annen plass som så OK ut. Foret frenetisk med mais. Tredde et par korn på kroken og kastet ut. Duppen fløyt høyt og på "magen". Syns å huske noe snakk om at denne burde blyes ned. Sveivet opp, klemte på et par små splitthagl. kastet ut. Samme resultat. Slik fortsatte jeg til fortommen så ut som et sykkelkjede. Da endelig sto duppen i vannet!

Fisken nappet i et sett, duppen ble tauet rundt halve vannet, men ikke **** om fisken ville være såpass kamerat at den tok krokspissen i munnen[} :D ]

Alt i alt, en utrolig kjedelig opplevelse. Eneste spenningen var om jeg perset i antall myggstikk på en kveld[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Helt klart NC, du trenger tyngre splitthagl (det skal stå på duppen hvor mye den tåler), mindre krok og muligens mindre agn.

Skjønte det (etterhvert). Tror duppen var noe overdimensjonert. Mindre krok og agn er greit, men jeg vil jo ikke ha småfisk...

Hadde mest napp når jeg agnet med to maiskorn. Fisken nappet med seg det ene og takket for maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv litt innmat av loff istedet. Loffen er lett og når slurper den i seg følger ofte kroken med inn i munnen, men kroken må være mindre enn loffbiten.

Ikke bak kule, men klem sammen litt loffinnmat rundt krokstammen.

Uansett er det bare småfisk der vil det alltid være vanskelig med mindre du bruker krok str 20 og pinkies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

...og for en debut[V]

Da jeg ankom den utvalgte fiskeplassen, viste det seg at det var Østeuropeisk Mesterskap i meite. Tror foresten de også konkurrerte om høyest mulig desibelnivå.

Etter litt leting fant jeg en annen plass som så OK ut. Foret frenetisk med mais. Tredde et par korn på kroken og kastet ut. Duppen fløyt høyt og på "magen". Syns å huske noe snakk om at denne burde blyes ned. Sveivet opp, klemte på et par små splitthagl. kastet ut. Samme resultat. Slik fortsatte jeg til fortommen så ut som et sykkelkjede. Da endelig sto duppen i vannet!

Fisken nappet i et sett, duppen ble tauet rundt halve vannet, men ikke **** om fisken ville være såpass kamerat at den tok krokspissen i munnen[} :D ]

Alt i alt, en utrolig kjedelig opplevelse. Eneste spenningen var om jeg perset i antall myggstikk på en kveld[ :P ]

Hvis tilfellet var at du nådde kastelengden du ønsket med en ublyet dupp, ville jeg redusert duppstørrelsen kraftig. Eneste grunn til å øke duppstørrelsen eller bruke en ferdig blyet dupp er enten økt kastelengde, eller eksterne forhols som vind, strøm osv... Dess mindre dupp, dess mindre motstand merker fisken. Krokens størrelse har vel ikke så mye å si i forhold til størrelse på fisken men i forhold til agnet. Å tre en doggmask på krokstr 18 er vel ikke akkurat direkte logisk.

Good luck og fish on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.