Gå til innhold
Fiskersiden

Siste tokt for trofebåten på sørlandet for i år


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

I helgen vil trofebåten ha sin siste tokt rundt Lyngør[V].

Etter dette vil det bli med "hjem" til Oslo for å stå disponibel for andre tokter. Oslofjorden,Øyern, Vänern mm. er steder vi skal prøve å ferdes i .

Jeg og Henning (laksefiskern) reiser ned over i morgen for å prøve å lure ørreten som veger over 3 kg[8D]. Det virker forsatt som det er litt for høy temperatur i vannet, i dag er det målt 14 grader i overflaten. Det snakkes om mengder med sjøørret på Sørlandet men den skal til tider være vanskelig å få.

Ser virkelig frem til å fiske sammen med Henning som har mye å lære bort når det gjelder dette med trolling light[ :) ][ :D ] noe jeg ønsker å sette meg mere inn i.

Så får vi håpe det blir en fyldig og bra rapport fra sørlandets siste tur for i år.

Ser ut til å bli en glimrende helg når det gjelder været, så kom dere ut å fisk.

Ønsker der alle en riktig god helg. Hvis noe brutalt skjer så vil det nok komme på siden i løpet av helgen [ :D ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett lyr på gutta opp til ca 2 kg og en del makrell. En del "slang" - lite fisk på Laksefiskern, mest på Erik. Gutta er ellers preget av stundens alvor og følger med saken på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for varm omtanke fra flere fiskersidenvenner - noe her, noe på telefon og via SMS'er.

Fiskeinteressen kommer faktisk svært så langt bakover i bevisstheten etter en sånn opplevelse - vi må faktisk ikke ha vært mer enn 3-400 meter fra ulykkestedet i det aktuelle tidpunktet ulykken skjedde.

Det kommer ikke noe tur-/fangstrapport fra denne turen, ikke det at vi ikke fikk nok fisk - men vi er litt for sterkt preget av denne hendelsen og vi ønsker det simpelthen ikke.

Vi ønsker imidlertid å sende noen tanker til til pårørende og pga av respekt for dem ønsker vi tråden låst og ikke gjenstand for vidre diskusjoner.

Hilsen Erik og Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.