Gå til innhold
Fiskersiden

Multisene


Maco
 Share

Recommended Posts

Det er vel ikke å anbefale multisnøre til riggbruk - til det er multisnøret for tynt slik at det vil skjære seg ned og fast på snella pga vekten av loddet, vil jeg tro.

Jeg har ikke prøvd det selv - håper at noen som har prøvd dette kan komme med sine erfaringer.

I tillegg tror jeg det er litt problematisk å få stackere til å feste på et såpass glatt og tynt snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil fraråde det på det sterkeste gitt. Ser faktisk ingen fordeler med dette kontra wire. Derimot ser jeg først og fremst for meg muligheten for at dette lett kan ryke. This smells trouble...

Er det snakk om ultralette ting ville jeg heller kjøpt tynnere wire, men riggfiske har fint lite for seg når loddet er lettere enn tre kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Maco

Er klar over den, men den er svindyr (1100 kr). Tenkte på et remieligere alternativ

Lager du enkelt selv med rørklammer med gjengefeste på den ene halvdelen.

Helt enig CB, poenget mitt var at det faktisk går an å bruke det som en første gangs greie før store investeringer gjøres i utstyr som du kanskje ikke kommer til å bruke fordi dette ikke var en fiske måte som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In the good old days før det var noe særlig stangholdere å få tak i her hjemme mekka vi sjøl av PVC-rør, en messingbolt i bånn og patentbånd. Funka helt greit til planerboard, og kosta nada. Men båten så selvsagt ikke ut, det var borra og skrudd over alt. Vårt utgangspunkt var at båten skulle brukes til fiske, ikke på en catwalk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.