Gå til innhold
Fiskersiden

BFT fångad i Sverige


Lho
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Gjelder fangsforbudet også c&r? Er vel ikke mange eksemplarer som skal vise seg før noen satser stort...

Går ju naturligtvis inte att hindra en fisk från att hugga... Men sverige införde totalt fiskeförbud på ett antal fiskar från årskiftet, kommer inte ihåg vilka nu i farten med tydligen var BFT en av dom.

EDIT: fann vilka arter som blivit totalfredade: http://www.sportfiskarna.se/aktuellt/nyhet.asp?Id=874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg og en kompis spotta en tunfisk i Åråsvågen i Norhordaland i sommer. Hvilken type det var skal eg ikkje gjette på. Tipper vekta var i underkant av 10 kilo. Passasjen inn til denne båthavna innerst i vågen er svært trang, mens fjorden utafor er ganske brei. Makrell blir ofte jagd inn her, og det er mulig det var det som frista den. Veit ikkje korleis disse fiskane navigerar, men det såg ut som om den var litt "lost", ettersom den svømte i samme sirklebane heile tida. Unødvendig å legge til at den ikkje lot seg friste av sluk.. men vi måtte jo forsøke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sikkert feil, men de lange finnene kommer vel med alderen/størrelsen, fisken som er avbildet her er jo en yngel[ :) ]

Brystfinnens lengde er vanskelig å avgjøre pga vinkelen på fisken, men vi får gå for BFT da[ :) ][:I]

her et bilde av en Gulfinnet tunfisk jeg fant på en side om YFT, men ikke utpregede lange finner her heller..

yellowfintuna.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Tar sikkert feil, men de lange finnene kommer vel med alderen/størrelsen, fisken som er avbildet her er jo en yngel[ :) ]

Brystfinnens lengde er vanskelig å avgjøre pga vinkelen på fisken, men vi får gå for BFT da[ :) ][:I]

her et bilde av en Gulfinnet tunfisk jeg fant på en side om YFT, men ikke utpregede lange finner her heller..

yellowfintuna.JPG

Mindre yellowfin har ofte stripete markeringer langs buken, og har ikke lange finner. De lange finnene (sykkelstyrefinner kalles de ofte) kommer når fisken blir kjønnsmoden, og blir lengre ettersom fisken vokser. På stor yellowfisn (200 pund+) kan de bli helt drøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.