Gå til innhold
Fiskersiden

Små kroker -> agn og avkroking


Eirik
 Share

Recommended Posts

Etter å ha fått Vilhelms kroker i posten

174.jpg

Små ja [ ;) ]

Så er det vel 2 ting som jeg trenger tips på.

1) Å "agne" disse krokene. Det er jo ikke enkelt å plassere eks en brødkule på de eller annen form for agn. Noen tips om dette?

2) Avkroking, hva bruker man for å få løs kroken.

[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei er små, men det blir en vane[ :( ]

Agn: Her bruker eg somregel en liten rekebit som eg ruller rundt skaftet. Eg har også tredd på rekerogn, men det tok litt for langt tid. Ørsmå markbiter er også lette å feste på kroken.

avkroking: Her bruker eg ei tang beregnet for å nappe ut fiskebein. Denne fungerer forsåvidt greit, men eg vil tro att det finnst bedre løsninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humant er det ikke...men jeg fikk steinsmetten min etter å ha satt på den minste marken jeg fant i markboksen, og så klipt den over så den ble bare 4-5 mm lang. Ellers har jeg brukt rekebiter slik Karleif beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variasjon, nysjerrighet, utfordring og litt galskap er vel stikkord for microfiske. Det er vel de færreste som holder på med dette på heltid, de fleste drar storfisk ellers så microfiske er et hyggelig avbrekk for sveivarmen. Hvis jeg var ute etter ting som drar i stanga, hadde jeg tatt med 50 lbs standupstanga mi og fiska fra gangbroa over E-6:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.