Gå til innhold
Fiskersiden

torsk med flue


superpaal
 Share

Recommended Posts

Normalt kan du plassere nesten hva som helst foran nesen på de (man ser dem jo) og erte dem til å ta, men jeg synes det morsomste med slik spotfisking av torsk på høsten er å bruke krabbeimitasjoner, men det kan bare være at jeg synes dette er så moro fordi jeg da får brukt krabbeimitasjonene til noe artig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en WollyBugger str 6-8 med conehead og kaktus grönn chenill pluss en bunt med marabou hale i lik farge er knall for torsk og så vel som sö ;) andre farger kan også brukes. erfart at disse WB funker bra året rundt. du kan jo oxo teste ut noen börstemark fluer og fiske de sakte foran snuta på torsken, tar nok d meste som alle sier ja. torsken er ikke mye kresen fisk hehe. kan se om jeg ikke kan få lagt inn et bilde senere :P (har ikke bilde her på jobben c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Torsken er definitivt ikke kresen, så det er kanskje andre forhold du skal legge vekt på ved binding av torskefluer. Min erfaring er at det kan være lurt å tenke over

1. At flue synes, og har en viss størrelse

2. At den synker passe fort

3. At den lar seg kaste i motvind (motstridende til krav 1, "krabbe-fluer" fanger lett vinden)

4. At den går med kroken opp over stein og tang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.