Gå til innhold
Fiskersiden

Beastmaster vs Technium


Arbiter
 Share

Recommended Posts

Har lyst på ei ny stang i klassen opp til 20g, og minst 9'.

Jeg tenker det blir en av ovennevnte. Har av en eller annen grunn lyst på ei Beast, men har ikke testa denne.

Har prøvd ei Technium, og denne kjennes fin ut.

Noen som har erfaring med begge, og kan fortelle litt om, forskjellene på disse?

Tenker på "Feel og groove", pluss evt. tekniske/kvalitetsmessige forskjeller.

Jeg tenker ikke økonomi her, da prisforskjellen er såvidt liten, og kun gjør at jeg må spare litt lengre.. Dette er ikke ei stang jeg trenger, men har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskefritid

Ikke dumt, Beastmasteren er nok litt "røffere".

Skal bruke den med multisnelle, så det er "Casting" modellen jeg er ute etter, (Technium DF Casting AX 270ML 512275 5-20g 9’ )

og du har kun ABU Conolon Pro med trigger såvidt jeg kan se.

Har sjekket for lenge siden, og maaange ganger. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Technium 9' 5-20gram og jeg er storfornøyd med den. Den er lett og kaster laaaangt. Jeg har også prøvd Beastmaster-stenger. De er endel tyngre og har en roligere aksjon men de tåler mye mer juling enn Technium.

Er du på jakt etter ei lett og langtkastende stang er Technium et klart førstevalg.

Vil du heller ha ei solid stang som tåler "alt" velger du Beastmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en beastmaster stang,men den er jeg ikke fornøyd med..

jeg har måtte levere den inn 2 ganger.

Første gang smuldret toppringen opp og ramlet ut.

Andre gang, var da jeg skulle ta den ut til lakse sesongen i år og oppdaget at, jeg tror det var 5 av ringene som enten hadde sprekker eller manglet biter.

Har mistet litt troen på shimano stenger jeg,men kan jo hende at det er jeg som har hadt uflaks[ :D ]

Men de 3 siste shimanostengene jeg har hadt har stangringene røket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei

Tenkte å kjøpe litt utstyr under høstsalget. En stang med snelle til sjøørret/lett slukfiske saltvann

tenkte på en beastmaster 11' 3-15 gram (tåler den tyngre slukvekter?) til sjøørret, evt. technium 11' 5-20. Har lest litt på forumet om synspunkter på beastmaster vs. technium, og dersom techniumen er stivere ennn beastmasteren er det vel gøyere å få fisk på sistnevnte? Men er det stor forskjell på kastelengdene mellom beastmaster og technium? Antar at Snelle str. 2500 funker bra til stenger av denne type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ei beastmaster 3-15g og ei 20-50g.

Kjempe solide stenger begge to.

Har prøvd ei technium i 3-15 g. Kasta kansje litt lengre med den. Spess med små spinnere (6 grams panter martin).

(Sigge79) anngåande større slukar til beastmasteren: Eg har fiska masse med 18 grams slukar f.eks med stanga mi 3-15 gram. Har pelma til ganske kraftig og det funker kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av 270667

Hvor er det salg hen, Arbiter?? Håper å kunne finne meg ett godt varp som kan gjøre neste års sesong artigere å møte. Det er jo alltid artig å ha en stang nede i kjelleren som man kan pusse og stelle litt med. Alle tips mottas med takk[ :) ]

Under nattåpent var det 60% avslag på masse stenger på Havna. Fikk en Shimano Technium m/trigger 11 fot 20-60gr for ca 700,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arbiter

Sport1 havna har noen Beastmastere igjen.

Kollega kjøpte siste technium for 600,-

Vet ikke om de kjører samme tilbudet ennå.

Buhu, har løst på nåkka nytt!!!!! Er det mulig å bli med på noen spillejobber for å tjene opp litt utstyrspenger? Skal på gammelprixen å se om de har noe gromme ting der. Har ikke sett noe der på en stund. Havna har dessverre ikke det gode utvalget nå som det er vinter. Time will sjow[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte i helga, og la av penger så det holder til en til en Technium..

Kunne kanskje ha behov for en triangelvirtuos. Kjøp et Tama aluminiumstativ, og en grom triangel så kan vi invitere på audition. [ :) ]

Problemet er imidlertid å finne en som er lang nok, har lett slukvekt og trigger.

Finnes ikke her på Mo for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]

Problemet er imidlertid å finne en som er lang nok, har lett slukvekt og trigger.

Finnes ikke her på Mo for tiden.

Nei, jeg har oppdaget det[} :) ]. Det er ikke så stort utvalg utenfor sesong. Var i Bodø i forrige uke og så etter stang, men det var ikke så mye å skryte av der heller.

Har sett etter på nettet også , men det er vanskelig å bestemme seg når man har så mye fra før. Blir litt for sær ettersom man har ganske bra utstyr fra før. Tror jeg venter til det blir sommer og nye stenger i hyllene rundt omkring[8D].

Har dessverre ikke triangel, men er god til det meste ellers. Tuba for eksempel eller saxofon. Klimtrer på gitaren hver dag, men det blir ikke så mye penger av gitarspill til hjemmebruk[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.