Gå til innhold
Fiskersiden

4 typer kutling på en time


Rudolf
 Share

Recommended Posts

Etter en mislykked fisketur i morges, fant jeg ut at jeg ville finne ut hvor mange kutlingarter jeg kunne fiske på en time. Resten av familien var i byen, så det passet fint å sitte på brygga og dingle med beina i det fine været. Folka i båthavna er vant til at jeg oppfører meg litt rart, men de ristet på hodet da de fikk se mikrokroken fra Avkroken [ :) ]

Uansett ble det 4 forskjellige arter. Jeg prøvde å veie dem, men jeg har ikke desimaler på gram på vekta, så det blir sånn ca. Samtlige fisker ble sluppet tilbake i sjøen etterpå uten varige men. Her er noen bilder fra fangsten.

Bergkutling (ca. 1 gram eller noe).

421_s.jpg

Tangkutling også ca 1 gram eller noe.

424_s.jpg

Svartkutling 13 gram. Den var jo veldig liten da, men jeg hadde rett og slett for liten krok til å prøve meg på de store.

423_s.jpg

Sandkutling ca. 4 gram.

422_s.jpg

Skulle gjerne hatt leirkutling også, men da ble jeg lei..........junior vil ut å fiske noen "skikkelige fisker" i kveld, så da får jeg legge om utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fangst...

Jeg er sykt missunelig på berg/svart/tang kutlingene dine....

jeg har sett en del fisk som jeg tror er tangkutling,men de er så sinnsykt lettskremmte og stikker med en gang di ser rekebiten min, er det slik hos deg også? eller kansje det ikke er tangkutling jeg har sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 20 kroker. Først så brukte jeg rå reke som agn, men det var vanskelig å få til å sitte for en middelaldrende mann med litt dårlige kontaktlinser [ :) ] så jeg brukte rekeøyne. De satt skikkelig godt på kroken. Problemet er at de er svarte og litt vanskelige å følge med når de sitter på kroken under vann, men så god sikt og så mye lys det var i dag, var dette ikke noe problem.

Her på Buøy går tangkutlingene i store stimer i overflata nå, så de er ikke så vanskelige å få. Det som er vanskelig er å få de som er størst.

De andre kutlingene er jo like glupske alle sammen, det ligger masse sandkutling i båthavna her og bergkutlingen ligger sammen med sandkutlingene, men den er jo ofte litt mindre. Faktisk var berg- og tangkutlingene de mest tallrike i dag. Jeg fikset endel før jeg fant ut at jeg skulle la en av de litt mindre bite på, og vips der kom bergkutlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.