Gå til innhold
Fiskersiden

Søndagsfiske på Yxney - bilder


westside
 Share

Recommended Posts

Da er det bare å legge seg å gjøre seg klar for en deilig fisketur ut til Yxney på Østerøya i Sandefjord, det blir opp om 6,5 time og jeg er i 100% fiskemodus. Det er meldt nydelig vær med lite vind så dette skal bli en av de bedre høst turene, satser på noen flotte bilder og få prøvd å fange høsten inn i motivene [ :) ] Det blir meg og Kennetch som skal ut imorgen, og rapport følger som vanlig.

Skitt fiske til alle mann!

YXNEY

Idag var det tidlig opp kl. 05.30 og det var bekmørkt og kaldt som fy, jeg måtte skrape is av bilen for første gang iår også. Men fiske skal vi - meg, Kenneth og Stian. [ ;) ] Da vi kom ut måtte vi gå i tussmørke (takk gud for at Kenneth hadde husket lommelykt) gjennom skog og fjell for komme frem til godplassen ytterst på Yxney 300-400 meter fra Tønsberg tønne. Vi rigget til fiskestengene med dupper og og tackle å startet showet, omtrent med engang fikk Stian et skikkelig drag i duppen og halet godsaken inn - en Lyr på 1,360 kg. Med en ny pers for Stian der så kastet han uti duppen igjen og vips så beit det på en Lyr igjen, en pen fisk på 1,300 kg. Og det ikke lange tiden før den flott Sei på over kiloen smalt på.

Soloppgangen kom og etter uendlig antall småtorsk og Hvitting, beit det endelig på noe stort noe hos meg og. Jeg fikk halet fisken opp og det viste seg å være en pen Torsk på 2,420 kg - nok til å gjøre meg glad [ :D ] + et par Sandflyndrer og Bergylter ved siden så var det morro.

Kenneth var ikke så heldig ettersom tiden gikk med mengder av Sypiker, Hvittinger, Torsk, Horngjel og Knurr - alle under halvkiloen. Men været var nydelig og han smilte og var fornøyd tross fangsten sin.

Alt ialt så var det det flott tur med masse sol, godt humør og masse fisk.

Artene som ble dratt opp var Berggylte, Sandeflydre, Torsk, Hvitting, Knurr, Sei, Lyr, Sypike og Horngjel.

161020051405rWgMULmObGmykLadAG.JPG?51

Stian fornøyd med to flotte Lyr

161020051416h6HPSQKcVQNLv2OXXx.JPG?31

Lyr med Kenneth i bakgrunn

161020051421farplyXtughPVmHdz3.JPG?44

161020051442RBf9YSe5uYXvXbDW4I.JPG?76

Meg med dagens største fisk

161020051410W6B31XJITjYrLzguAj.JPG?90

Kenneth i slag med en Horngjel

161020051421Yl7UWt8pWy9gUAVZ8f.JPG?93

Fullrigget og klar (Tønsberg Tønne rett til høyre på midten av stangen lengst til høyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kennetch

Tok ikke bilder av min fangst i dag [:I]

Det ble ikke stort [ :( ]

Hehe, du var ikke så fornøyd med det skjønner jeg. Men det er vel en av de ytterst få "blanketurene" dine da [ ;) ]

Takker, Stein og Matthew [ :) ] Det var en flott tur i det herlige været ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Plønix

Flott rapport og flotte bilder igjen[ :( ]

Hva brukte dere som agn?

Takker, vi brukte makrell på duppmeite (med dine innkjøpte DAM dupper seff [ :) ]) og reke/makrell på bunnmeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Plønix

Takk for tips[ :( ]. tenkte jeg skulle prøve duppmeite neste gang. Bunnmeite har gitt litt dårlig uttelling de siste gangene[} :) ]

Er det dypt der dere fisker?

Nå er det jo begrensa hvor dypt det kan bli fra land i Sandefjord - Tønsberg områdene, var vel ca. 15 - 20 meter tenker jeg.

Ja bunnmeite er ikke det beste her om høsten virker det som, blir sikker bedre når vinteren setter inn [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.