Gå til innhold
Fiskersiden

Stacking m.m.


Maco
 Share

Recommended Posts

Begynner å få det meste på plass når det gjelder min nye karriere som troller, men lurer fortsatt på en del ting:

1. Hvor mange stackers er det maksimale som funker i praksis (altså i tillegg til utløseren som festes i loddet)?

2. Har fått tak i en Scotty utløser med en gul plast stacker fra Grizzly lures. Skjønner imidlertid ikke helt hvordan jeg fster denne til wiren. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange stackere man bruker vil ofte begrense seg selv. Selv kjører jeg maks tre stenger pr. rigg, men har sett folk som kjører fire. Men det skal være minst 50 fot dypt før jeg gidder å stacke mer enn en, og da skal det være grunner til det. På store dyp pelagisk er det greit med tre stenger.

Scotty/Grizzlyutløseren funker etter samme prinsipp som Cannons Quick Stacker, dvs wiren skal over/under/over på den gule plastdingsen innenfor de to piggene. Enormt logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du original stacker med utløser fra Scotty, får du en mye bedre stacker. Den hektes helt enkelt rett innpå wiren o der sitter den.

Grizzly kjøper sine utløsere fra Scotty, men de må bruke en annen løsning på stackeren slik at det ikke blir en ren kopi.

Antall stackere på en rigg avhenger av dypet. Normalt holder det med en pr rigg i tillegg til utløseren du setter på loddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.