Gå til innhold
Fiskersiden

Hobby eller lidenskap?


fiskeenka
 Share

Recommended Posts

I går kveld fikk vi besøk av ivrige brukere av fiskesiden. Dem dro på havfiske tidlig morgen til Flatanger i håp om å dra opp den "store" Vi hadde det kjempe skøy i går kveld og jeg fikk høre mange fine fiskehistorier. Jeg har alltid sett på megselv som en iverig fisker, men jeg ble rimelig imponert over kunnskapen disse fiskerene sitte inne med. Jeg kan huske fra jeg var en neve stor og ble med pappa på fisketur på Nisser hvor jeg fikk mitt første møte med ørreten. Det ble mange turer med pappa og det store var da jeg fikk min egen"snoppi"stang. Hver sommer til jeg ble15-16år var det store å ta med stanga og fiske ørret og abbor. Fikk en stor abbor på over 800gram. Jeg hadde store planer med fisken! Hodet ble tørket og hang i hytta i mange år. Skinnet skulle jeg bruke til å lage sko eller veske, men fant fort ut at det fungerte dårlig[ :) ] Det er godt å mimre om gamle dager, men ungdomstiden var det mye annent som fristet. Foreksempel gutter for å nevne en ting[ :D ] Men jeg var stolt da vi dro på skoletur i niende og jeg var den eneste av jentene som kunne sette garn og flekke fisken. Da jeg traff Jim tok jeg opp interessen igjen og har lært mye av han. Men så fikk jeg nok en stund! Det ble litt for mye.

Etter at jeg hadde lagt meg i går lå jeg å tenkte en del. Selvom vi hadde det trivelig i går var det enkelte ganger jeg var helt grønn. Jeg skulle ønske jeg hadde den lidelskapen jeg så lyste opp fra gjestene som satt i so****. Det var som å se småbarn på lillejulaften som ventet spent på julenissen og gavene [ :D ] Jeg var rimelig missunnelig når dem dro tidlig i morges. Kanskje de har klart å tenne gløden min igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent "å komme tilbake.." - og om så skjer skal du være velkommen.

Selv har jeg ikke den intense gløden som jeg har hatt, men det skyldes nok mer at jeg HAR fisket mer eller mindre i over 40 år!! [ :) ][ :D ]

Men jeg har regulert fisket mitt ned endel og husker bedre å ta fram kosen rundt det å fiske. Jeg føler at jeg ikke behøver å bevise noe overfor verken meg selv eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.