Gå til innhold
Fiskersiden

tips om 2 hånds flue stang (spay kast)


randselva
 Share

Recommended Posts

tenker 12,6 stenger .mere moderne fiske . ikke de bruce stengene. men mere moderne. vet om den salar stanga . men den knekker jo som fyrstikk. en kammeat ar hatt den knekt 4 stk på en sesong . ikke bra .. har selv fenvick 12.6 iron feather. men ønsker meg noen forslag. og tips. så jeg har noe og lete etter.:-) pris er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

om du mener rigtigt gammel speykast kan jeg anbefale dig Bruce & walker. dette er vældig bløde stænger. til moderne spey/underhånds kast. vil jeg mene Thomas & Thomas laver gode produkter. specielt 15 fods udgaven har fået god kritik

tenker 12,6 stenger .mere moderne fiske . ikke de bruce stengene. men mere moderne. vet om den salar stanga . men den knekker jo som fyrstikk. en kammeat ar hatt den knekt 4 stk på en sesong . ikke bra .. har selv fenvick 12.6 iron feather. men ønsker meg noen forslag. og tips. så jeg har noe og lete etter.:-) pris er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare fortsette med dine 12,6 Iron? Vi bruker dem i våre kurs, og tar de moderne kastene med letthet. Bruker også 14 foterne, men personlig trives jeg svært godt med 12,6'ern. Stort potensiale i stanga også, hvis man lærer seg å ta det ut. Den fungerer best har jeg funnet ut med en klump på 10-11 meter (flyt). Har du en flyt/int eller synk kan du med fordel gå ned en meter til 9-10. Men det er klart; enten trives du med/klarer å utnytte denne stanga med sin oppbygning, eller så gjør du det rett og slett ikke. Lettkastet er den ihvertfall i utgangspunktet. Du sier at du skal bruke moderne teknikk, og da er dette et riktig valg, men selvsagt et valg blant flere.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe . er fornøyd med den stanga. men det er den gamle modellen. den er vel kommet i en nyere utgave?? men den begynner og synge på sine siste turer. derfor jeg lurer.

ellers meget fornøyd med den ja. men ettersom jeg skjønte så var den nye utgaven litt anderledes. mye mulig jeg har fått feil info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av randselva

sitat:Opprinnelig postet av RobertL

Vogg first 13 fot klasse 8/9, er ei kjempestang, råere og bedre spey stang enn lpxe i samme lengde og klasse.

hvor finner jeg denne type stang.

Ta kontakt med Geir Grevstad på Arendal , han som "utvikler" og står bak disse.

http://www.fishfighter.no/

Men prøv først, de er noe toppaksjonerte og etter mitt syn litt lite fiskestenger, first serien var i alle fall slik i enhånds usikker på tohåndsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.