Gå til innhold
Fiskersiden

Carpestenger til kystmeite?


Starfish
 Share

Recommended Posts

Hei. Du vil finne at ALLE stangprodusenter med respekt for seg selv har en serie karpestenger. (Og da mener jeg alle). Det det hele koker ned til er hvor mye gryn du har tenkt å bruke for å skaffe deg "kvalitet". Kostnad og kvalitet er desverre et ikke helt lineært fenomen når du passerer ca 2000 kr pr stang. Da begynner sånne merkelige fenomen som status og mote også så spille en rolle. Jeg ville uansett ikke brukt en formue på de råeste karpestengene når de skal brukes i det ugjestmilde miljøet som norske svaberg utgjør. Det har lite for seg å betale for ultraslim blanks og super eksklusiv coating dersom de herpes etter første fall på svaberget.Gode surfstenger er vel et alternativ, eller noen gode arbeidshester av noen karpestenger. (Kanskje det er nettopp slike du har ??)Prøv et søk på google. "Carp rod review" og les til øyet blir stort og vått. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Starfish

Jeg vurderer å bytte ut mine 3lb carpestenger, som jeg bruker til lett kystmeite/surf, med et par nye. Hvem lager de beste stengene? Hvilket merke? 12-13-14 fot.

Att säja att ett märke är bäst blir svårt, men jag tror du har svårt att bli missnöjd med century.

http://www.summerlands.co.uk/Century_Rods.htm

Billiga? Nej, men hur sköna som helst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.