Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser nær Hafrsford


Malcolm
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er nyflyttet til Rogaland og er på jakt etter gode fiskeplasser. Bor på Gosen, mellom Ullandhaug og Madla med god utsikt over Hafrsfjord. Lurer derfor på om det finnes noen gode plasser i nærheten. Både sjøfiske (fra land, har ikke båt) og ferskvann. Fisker med sluk og meite. Hvis jeg trenger fiskekort, hvor er nærmeste plass jeg får tak i det?

På forhånd takk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker endel på vestsiden av Haffa'en, og spesiellt vinterstid får jeg endel fine flyndrer og hvitting. Forrige vinter også endel torsk, etter att denne har vært fraværende i en lang periode.

Innerst i Haffa, mot Møllebukta, fiskes en hel del SØ - fisker dog sjeldent der selv. Inne i Haffa mot flyplassen står det i perioder mye Horngjell. Har ikke fått HA i Haffa, men regner nesten med att den burde finnes der inne?

Ute ved Tananger broa blir det MEGET strømt når tidevannet går inn/ut av fjorden. Her er det ganske vanskelig å fiske, men gjør du deg kjent i området kan du ta fin torsk/sei vinterstid, og fin lyr/SØ på våren.

Ellers kan nevnes att Kvernavika og Vistevika gir gode muligheter, enkelt å komme til med bil. Likeså østsiden av Gandsfjorden inn mot Sandnes, her tas fin steinbit og faktisk små kveiter fra land om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.