Gå til innhold
Fiskersiden

Flue fiske etter Røye på stillestående vann


mepps3
 Share

Recommended Posts

God dag folkens... Ett bra forum som har blitt satt igang her ser jeg. Virker veldig fint ut...

Har ett spm relatert fluefiske i stillestående vann akkurat når isen har gått.....

Isen har nå gått her oppe i nord og lurte på hvor aktiv Røya er i stillestående vann i forhold til elv.... Har en kollega som har gitt meg lov til å fiske i ett vann, og det er ett ganske lite vann, men det er fullt av røye der. Var med han på isfiske i vinter og fikk bekreftet dette[ :) ] Har prøvd i barduelva men ikke fått noe enda, men det blir sagt at det er fisk å få nå...

Spm mine er da: Fisker man dypt?? Bruker man nymfe?? Og evnt hva slags?? stor, liten, mye farger, lite farger......!?

Kan også bekrefte at det er ørret der også, men mest røye...

Mhv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hva og hvordan du skal fiske det er vel litt avhengig av hva fisken beiter på.

Dersom du skal fiske nå her oppe i nord tror jeg at jeg ville ha prøvd å fisket med steinfluer dersom det ikke er noe liv på vannet. Dette da vårfisken her oppe i nord ofte er "breddfull" av steinfluer og steinfluelarver. Eller er det sikker ikke så alt for lenge til fjærmygga er i aksjon så du bør vel etterhvert ha klar noen av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i går, og kan bekrefte at ørreten var oppe og vaket ganske kraftig da....( Fikk tre stykker, største på 0,5 kg[ :D ]) Hørte også av noen kjent folk her oppe at i morgen, Onsdag 26 mai, skal det begynne å klekke i Barduelva...!!?? Er på jobb nå, men skal dra dit senere i kveld og se om jeg ser noe liv på elva. Jobber ikke mer enn 2-3 stein kast unna elva ved Flystasjonen. Skal gi tilbake mld, hvis jeg ser noe... Men ellers takk for tipset ditt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.