Gå til innhold
Fiskersiden

Hardt vann, hornmusikk og abbor


Perca
 Share

Recommended Posts

Etter at jeg var utro i går og fisket i et annet vann enn Mjær så måtte jeg på Mjær en tur i dag...

Vannet var veeeldig hardt, faktisk så hardt at det var mulig å gå på det! Behagelig tykkelse var det på isen, 10-15 cm stålis. Jeg var så feig at jeg sjekka gradestokken når jeg sto opp og det resulterte i at jeg tok det skikkelig med ro før jeg gikk ut... Rundt 15 blå er ganske friskt!

Første hullet boret jeg ikke før 10.30 og jeg pratet men en som hadde vært mer morgenfugl enn meg og han fortalte at jeg ikke hadde gått glipp av noe bra morgenbitt. Abboren var treig å få til å bite, men en og annen lot seg lure. Jeg hadde bestemt meg for å kun bruke balansepilk i dag og det holdt jeg. Største abboren som kom opp gjennom hullet veide drøye 600 gram. Ikke så veldig stort, men en grei førstetur etter abboren på isen var det. Selvfølgelig så mistet jeg en stor abbor... Den stanget i kanten på pilkehullet, vrei seg rundt og dermed så var den vekk! Dette var en abbor på over kiloen og det var litt ergelig å miste den [} :) ]. Etter noen flere napp og fisk som jeg mistet så oppdaget jeg at treblekroken på balansen hadde brukket! Den ble nok brukket da jeg hadde på den store abboren.

Mens jeg satt der og fisket så dro et musikkorps igang med å spille julemelodier, da fant jeg ut at det var greit og gi seg, for det var ingen nytelse og høre på... Jeg må jo innrømme at noe "villmarksfølelse" får jeg ikke når "Deilig er jorden" blir spilt av et hornorkester... Da var det bedre en halvtime før disse blåsera dro i gang, da var det 4 sangsvaner som fløy over meg og kom med sine trompet lyder!

For de som fortsatt ikke har kommet seg ut på isen ennå er det bare å kle på seg og komme seg ut! Nå er isfiskesesongen i gang for alvor!

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.