Gå til innhold
Fiskersiden

Vadesko


EWalle
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ha meg ett par nye vadesko, men sliter med større problem med at jeg har for brede og lange (48) føtter. Skoene passer flott når jeg står stille, men når jeg går så blir fotbladene ca 15-20% bredere enn hva de er normalt, og da gjør det veldig vondt siden det ikke er plass i skoene lenger, så det jeg leter etter er noen uhorvelig brede vadesko... Finnes det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "sliter" selv med veldig bred lest og har som oftest endt opp med for lange vadesko om jeg ikke skal få breddeproblemer. Imidlertid har jeg hatt Patagonia-sko i det siste og disse synes jeg har vært bredere enn normalen og har vært fornøyd med dem. I tillegg har de skikkelig kombinasjon av spikes og filtsåle som jeg har vært skikkelig fornøyd med. Jeg har selvsagt ikke forsøkt alt av merker, så det kan selvsagt være andre sko også som dekker dine krav, men jeg vil i det minste anbefale deg å teste Patagonia i en butikk for å sjekke om disse er brede nok for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hørt fra før av at Patagonia visstnok passet bra for "vikinger" før, men har aldri vært i en butikk som har hatt størrelsen min, så det har jeg ikke fått prøvd. Men hvor er nærmeste butikk i forhold til Moss som fører Patagonia?

Setter pris på om det er noen andre som kan opplyse meg om evt. andre støvler.

Hva angår Simms, så er det Freestone jeg har per i dag. Men noe utover det vil jeg helst unngå å kommentere, så lenge vi snakker om ett produkt fra Tundra Outdoor. Ante meg at denne problemstillingen ville komme når jeg la inn det spørsmålet (og av den grunn vanligvis aldri er å finne i en utstyrsdiskusjon), men selvom jeg har familiære kontakter i ett firma, så kan det hende at noen andre kan gi meg noen ideer slik som Espen har gjort her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe dem på 22171310 og høre om de har de størrelsene som er aktuelt for deg inne, slik at du slipper å riese bomtur evt. Det er heller ikke usannsynlig at de kan skaffe deg større enn hva de normalt er inne uten at du må handle de. De pleier å gjøre mange og gode tjenester for at kundene skal bli fornøyd. Det er nok også andre butikker som utfører lignende service, så når passende sko er en viktig sak, så er det bare å ta en ringerunde og høre om de har noe å anbefale rundt omkring eller om de evt kan ta inn noen som er i aktuell størrelse utaen at du lir tvunget til å kjøpe dem om de likevel ikke skulle være som ønsket. Mange av spesialbutikkene for fiskeutstyr vil gjøre dette for deg, mens sportsbutikkene neppe vil gjøre det samme (til tross for at dette er en mindre "sjanse" å ta for dem som har et bredere varespekter å spille på året gjennom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av EWalle

Jeg skal ha meg ett par nye vadesko, men sliter med større problem med at jeg har for brede og lange (48) føtter. Skoene passer flott når jeg står stille, men når jeg går så blir fotbladene ca 15-20% bredere enn hva de er normalt, og da gjør det veldig vondt siden det ikke er plass i skoene lenger, så det jeg leter etter er noen uhorvelig brede vadesko... Finnes det??

Jeg bruker ikke så stort som str 48, men jeg bruker str 13 i Simms Freestone. For noen år tilbake trang jeg nye vadesko, da mine første Freeston sko var utslitt. I all hast fikk jeg tak i et par sko størrelse 13 av type Hodgman Bantam (Cordura sko med filt såler. Størrelse 13 er vel 13 tenkte jeg, men "du syge sat**" dette var jo skoa til den avskylige snømannen. Makan til banankasser har man sjelden observert langs Norske elver. De står nå trygt parkert i kjelleren, kun brukt 2 korte turer. Skoa er utrolig brede, og høye (over rista, for ikke å snakke om fotlengde. Altså skikkelig romslige.

Poenget er nemlig at disse finnes visstnok også i str 15 !!!!

(passer sikkert til bestefaren til snømannen).

Legger opp en lenk til hodgman: http://www.stearnsinc.com/Hodgman/NC_Produ...=5&selection2=1

PS Om noen har behov for skoa til snømannen, send en PM. Skoa får du gratis mot frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.