Gå til innhold
Fiskersiden

Hva bør jeg gjøre/kjøpe?


mrkebab
 Share

Recommended Posts

I og med at jeg knuste stangholken i bildøra forrige uke, må jeg kjøpe nye stang. Jeg bruker en Ambassadør Classic 6000, noe jeg egentlig ikke er helt fornøyd med. Jeg får fortsatt en del backlash, og kastene blir pga redsel for dette, korte.

Jeg har sett litt på karpestenger, bl.a en her på forumet sine kinesiske saker, men dette utgår med høye kneløft pga at de er 13' og kun todelte. Jeg må jo ha de på taket for å få de med i Corsaen.

Hva kommer et brukbart sett med karpestang/surfstang pluss en brukbar snelle på? Og hvor får jeg kjøpt dette til en røverpris?

Ser at Gero har en TICA Sportera Baitrunner SR4507 på tilbud. Den tar 250m 0,35, som vil si ? i 0,20 multi? Holder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke settet til statisk kystmeite, vil jeg også ha vurdert Fox Bassmaster 10'6" fra Avkroken. Du kan lese en omtale av stanga hos Avkroken. Denne kan du også bruke Ambassadeuren din på. En karpestang vil være et bedre valg hvis du har tenkt å fiske aktivt eller holde stanga, og vil derfor gi flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.