Gå til innhold
Fiskersiden

Fluefiskesett, fornøyd eller ikke?


speydork
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg som nybegynner kjøper f.eks:en guideline procast xp-e ferdigpakke for snøreklasse 6 til allroundfiske, og får kastkurs av en god instruktør. Hvor stor sjangs er det for at jeg lærer meg grunnleggende fluekasting og blir fornøyd med ferdigpakken jeg har kjøpt??[ :D ]

Hva tror dere? Ikke svar at jeg hadde kommet til å bli mer fornøyd med spesialtilpasset utstyr,det vet jeg [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

du klarer å lære deg grunnleggende fluekasting ja, helt greit. Fins bedre pakke løsninger, men siden du ikke vil høre noe om det skal jeg heller ikke nevne hvilke. Lykke til

Bedre ferdigpakker/fluefiskesett til under 2000 kr vil jeg gjerne høre mer om. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Settet du refererer til et et meget bra sett.

Om du er nybegynner eller ei er dette meget god stang med et

bra matchende snøre.veldig lettkastet.( Forholdsvis rask)

Har solgt mange slike stenger og bruker de også på kurs.

Så dette er ikke noe å lure på...

lykke til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at et godt sett er et skritt på veien.(hvis det passer for deg[ :D ])

om du lykkes har ikke altid med utstyret å gjøre(gjelder også andre ting her i livet), men mer med å få den rette følelsen av kastet.

har fiska sammen med forskjellige fluefiskere, og en kammerat lærte seg fluekasting på under 10 timer. han beskrev det slik at han kunne kjenne når det ble rett.

mens andre igjen tror at kraft og teknikk er alt.

har selv fisket med ferdige sett, og har vært fornøyd til jeg fikk ei skikkelig tilpasset stang og snøre. det var da fluefiskefølesen gikk over i en annen dimensjon...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.