Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebørs Gausdal Vestfjell


stikamp
 Share

Recommended Posts

Før du klager på andres ordforråd bør du vel heller se på din egen skriving....:-)

Ellers så har Ståle lagt seg flat for sin egen ordbruk i dette spesielle tilfelle.(ordet var dessuten billedlig ment..) Så denne saken er død og begravet, og vi har blitt enige om å diskutere andre ting enn dette; nemlig fiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi sportsfiskere skal ha monopol på fiske. La nå de som vil fiske med garn / oter gjøre det! Hvis det ikke er et alt for presset fiske i vannet fra før selvsagt. Vet om mange som gleder seg i mange uker til garnfiske etter ørret. Men de fisker gjerne også med stang. Slik som KIS sa: MAnge vann trenger dette fiske!

Noen fisker KUN for fisket sin skyld. Andre også for maten. Ser ingen problemer med noen av delene!

Og syns sida var fin jeg. Veldig mange fine bilder, kanskje de fineste lå under paragliding! Stå på.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Før du klager på andres ordforråd bør du vel heller se på din egen skriving....:-)

Ellers så har Ståle lagt seg flat for sin egen ordbruk i dette spesielle tilfelle.(ordet var dessuten billedlig ment..) Så denne saken er død og begravet, og vi har blitt enige om å diskutere andre ting enn dette; nemlig fiske !

Go Thor!

Har man lagt seg flat som StåleG har gjort her bør man finne roen. Ikke alle som kryper til korset slik han har gjort her. Og det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flirefluefisker

For en seriøs krangel som pågår her da...

For det første...STÅLE:G...

Du må kjenne dine ord før du kaster dem ut av deg..

Ikke alle som er like lynende smart som det du virker til å være..

Du virker nærmest som en ordkunstner å være...

Akkurat som alle våre nye landsmenn...

Mangel på bedre ord kalles det for alt det stygge di klarer å lire ut av seg...

men jeg har en forståelse for dem siden di ikke er opprinnelige norske som oss...

Men hva er så din grunn til ett så svakt vokabulær som du viser til her,

Det syns jeg er ett mer interessant tema...

[ :) ][ :D ][8]

For guds skyld, hvis du ikke kan komme med noe mer seriøst enn dette er det bedre å knipe igjen! Ståle har jo beklaget ordbruket, selv om jeg egentlig ikke synes han har noe å beklage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk FLIRE.... endelig en som har skjønt at det ikke bare er å kaste ukvemsord rundt omkring og ikke helt skjønne hva man driver med.

Det som er mest ergelig her er at jeg tidlig la meg flat, og at NAZI ordene bare haglet inn etterpå.

Jeg synes forumet har fått en så dårlig kvalitet på diskusjoner etterhvert så jeg kaster inn håndkledet. Har bedt redaksjonen om sletting av brukerprofil, har bedre ting å ta meg til en å diskutere skit på nettet....

Takk og farvel gamle oter og dynamittfiskere..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av skrukkefilla

Takk FLIRE.... endelig en som har skjønt at det ikke bare er å kaste ukvemsord rundt omkring og ikke helt skjønne hva man driver med.

Det som er mest ergelig her er at jeg tidlig la meg flat, og at NAZI ordene bare haglet inn etterpå.

Jeg synes forumet har fått en så dårlig kvalitet på diskusjoner etterhvert så jeg kaster inn håndkledet. Har bedt redaksjonen om sletting av brukerprofil, har bedre ting å ta meg til en å diskutere skit på nettet....

Takk og farvel gamle oter og dynamittfiskere..............

Beklager å måtte si det Skrukkefilla, men nå synes jeg du kaster bensin på et bål som var slokket.

Synd om du tar dette slik innover deg at du vurderer å forlater forumet. Les Ståle sine beklagelser en gang til. Det går jo ikke an å legge seg mer flat enn det han gjør.

Trodde saken var ut av veien jeg.

Flirefluefisker:

Du har bidratt med 3 innlegg og 2 av dem er bare piss.

Nå synes jeg vi alle skal legge dette bak oss og ta oss en skål.

Skål fiskefrender og god helg enten du skal fiske eller ikke.[ :) ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flirefluefisker

Hvorfor ikke satse liv å helse her...

Finn frem deres gamle carl gustav fra 1958, og skyt etter fisken..

Da vil jeg tro att fangsten blir enda storre, spesiellt om man har en liten søt bart under nesen og vifter litt med den ene lanken rett før hvert skudd...

Der hører slike ord hjemme...

Og da var du oppe i 4 innlegg, 3 inneholdene bare piss.

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fiskebørsen:

Ser helt grei ut den siden. Litt for fettfinne-orientrert til at den fenger meg, men...

Når det gjelder oterfiske:

Det er lenge siden jeg lot meg rive med av denne noe ufølsomme måten å fiske på, men som KIS er inne på: Sikkert 95% av ørretstammene som finnes i mitt nærområde kunne ha godt av å bli fisket hardere.

Når det gjelder resten av diskusjonen her, så var den for min del ferdig når jeg la ut en beklagelse i tråden og etter et par PMer med skrukkefilla fikk inntrykk av at saken var ferdig for vår del. Selv om jeg nok muligens var med på å senke nivået på denne tråden, synes jeg det er kjedelig med slike diskusjoner. Forumet er bedre uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Beklager å måtte si det Skrukkefilla, men nå synes jeg du kaster bensin på et bål som var slokket.

Jeg og StåleG har blitt enige. Det er verre når _epic kommer inn i ettertid og kaster sin bensin på et bål som var slokket!?

_epic! Betyr ikke det "liten p..." på Fransk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Liten ****, hårete rygg og når jeg leser gjennom postene mine mistenker jeg meg for å barbere leggene.. regelmessig.

Hehe....da ble det litt humor ut av dette idiotiske til slutt, godt!

Var ute og satt krabbeteiner på morningen i dag.... dorget meg utover fra Son og plukket 4 pene makreller før jeg var utenfor Jeløya. De begynner å bli store nå!! 500-700 gr. Ørreten har begynt å vise seg litt mer. Tegner til å bli en bra høst.

Sitter å røyker FREDSPIPE NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Haha, tok av denne diskusjonen her ser jeg. Har ikke vært inne her på mange år:)

Fisker fortsatt, 10 år etter dette innlegget med både oter og ståsnøre.

Har sett youtube videoer av snobbete fluefiskere som slipper ut igjen småfisken de tar oppå Reinsjøen, et vann som snart er ruinert på grunn av at de som har bruksrett på vannet ikke bruker retten sin.

Ta det med ro folkens, de få som er igjen av oss som drar fjøla gjør bare vannet en bjørnetjeneste. Det er ikke for ingen ting at fjellstyret legger til rette for at det skal taes mer fisk. Har lite med kultivering å gjøre den fang og slipp mentaliteten som er blant sportsfiskere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjørnetjeneste

Store norske leksikon Språk og litteratur Leksikografi

ETYMOLOGI

fr. le pavé de l'ours

Bjørnetjeneste, uttrykk som stammer fra La Fontaines fabel om bjørnen som knuste sin herres hode da den ville jage bort en flue fra nesen hans. Brukes om velment, men klosset hjelp som mest blir til skade. Fabelen stammer fra India, der den fortelles om en ape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.