Gå til innhold
Fiskersiden

Lett snelle til #4


Myklebust
 Share

Recommended Posts

Har ikke noen spesifike vekter å komme med men til den prisen

har prima-villmarksliv en del forskjellige Slate modeller.

Bruker en av de billige classic snellene til #4 stanga uten å ha

hatt noen prob med den. Men snelle ligger hjemme og jeg er på jobb så

vekta blir de verre med.

TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKal også handle meg ei snelle til 4 og 5 stengene mine.

Kommer til å kjøpe vision 3zone, den minste modellen. Har gode erfaringer med 6-8 modellen.

Prisen var 899,- før pruting, vekta er 128 gram. Ekstraspole ligger rundt 350.

Jeg har ikke testet den minste modellen, men modellen over har levert varene for meg. Brukt i elv og sjø i 3,5 år uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si, kan du få den bakcwinder snella for 1000 spenn er det ett lite kupp, perfekt til ørretfiske, lett, storspole, overløpsbrems lukkede lagre osv. osv.

3zone snellene har svakheter med skruen som fester sulamitten, den ruster!!!!! Brekker etterhvert. I tillegg er det kun er grafittsnelle, backwinderene er noe helt annet og selvsagt en helt annen pris ny!

Okuma har og billige og bra grafittsneller.

er du litt på utkikk på forumer kan du gjøre kupp!

Kompisen kjøpte nettopp en danielson lw til 1500 spenn 2 five!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Det problemet jeg hadde med lamson kan både skje med vision, danielsson og lts. Alle har det samme bremsesystemet mener nå jeg.

Får en vann inni det systemet, som selvfølgelig vil skje hvis en faktisk fisker litt, og en ikke vedlikeholder bremsesystemet vil det tilslutt ta kvelden. Men heldigvis er det jo greit at en får nytt ganske kjapt fra snellelevrandørene.

Torbjørn vil nok forsvare danielsson å si at det er potte tett fordi han har hatt den i ei bøtte med vann en time. Dette er noe helt annet enn praktisk fiske, og jeg skal klare å motbevise han. Med to 110% tette bremsesystemer av samme type på samvittigheten i løpet av 2 år skal jeg jaggu klare å knekke ett til [ :) ]

Akk, hvorfor gidder jeg i det hele tatt å kjøpe disse "grip on stick" systemene.[ :o )]

Beklager avsporingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

Torbjørn vil nok forsvare danielsson å si at det er potte tett fordi han har hatt den i ei bøtte med vann en time. Dette er noe helt annet enn praktisk fiske, og jeg skal klare å motbevise han. Med to 110% tette bremsesystemer av samme type på samvittigheten i løpet av 2 år skal jeg jaggu klare å knekke ett til [ :) ]

Problemet er mannen som ÅPNER snellene, når kompetansen er lik null[ :o )]!!!!!!!!!!

Uansett, velocity er pen å se på og vil man tørke snella hver gang er jo det helt greit for meg[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Åpnet ikke Lamson snellen, og den var kun brukt i elva etter laksen[ :o ]

Uansett om det kommer vann inn eller ikke. De der små skjøre "bremse pinnene" i trommelen på DANIELSSON[ :o ], lts osv slites ut etterhvert som man fisker. Bare de ikke gir etter når storlaksen drar avgårde[:0]

Velocity er allikevel mitt hjertebarn selv om bremsesystemet er likt Danielsson sitt og en har litt slark i snellehuset. Designet og knarren er upåklagelig. Løp og kjøp! 1200 for ei Lamson[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere klarer å få vann i bremsesystemet på Waterworks Lamson-snellene. Jeg har Litespeed-sneller, brukt den i 2 år. Både i ferskvann og saltvann. 0 problemer. Den er pottetett og ingen tegn til slitasje på bremsesystemet.

MEN! Nå åpner jeg ikke premsesystemet under vann heller. Kun hjemme ved kjøkkenbordet :)

Så jeg tror Thorbjørn har et poeng er; inkompetent eier :o

elPerro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av øystein

Jeg har et par sneller til salgs, en Backwinder trout 1000kr den er kun prøvekastet og det følger med backing, knallgod og lekker snelle.

101220051950gAIc9uDdvh2vh9eCVx.jpg?27

den andre er en liten vision vs34 snelle 450kr lite brukt med 3# snøre og backing

Hvilke snøreklasse er Backwinder snella beregnet får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

sitat:Opprinnelig postet av elPerro

MEN! Nå åpner jeg ikke premsesystemet under vann heller. Kun hjemme ved kjøkkenbordet :)

Så jeg tror Thorbjørn har et poeng er; inkompetent eier :o

elPerro

Hvem åpner Premsesystemet under vann?

Bør vel kansje Brøve å lese hva som står før du uttaler deg om hvem som er inkompetent!

En kompis har en waterworks lamson ula force, som måtte på service.

I tillegg har jeg hørt om to andre lamson sneller + min hvor vann har kommet inn i systemet, og gjort ting surt. vision xla snellen min rustet fast, og jeg måtte åpne den for første gang. Tviler sterkt på at Danielsson og Lts som også bruker slike trommler er noe bedre mhp. at det skal være 200% vanntett bremsesystem. Men nå skal jeg fiske litt med de to sistnevnte, og håper de holder en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Roar Velle

sitat:Opprinnelig postet av elPerro

MEN! Nå åpner jeg ikke premsesystemet under vann heller. Kun hjemme ved kjøkkenbordet :)

Så jeg tror Thorbjørn har et poeng er; inkompetent eier :o

elPerro

Hvem åpner Premsesystemet under vann?

Bør vel kansje Brøve å lese hva som står før du uttaler deg om hvem som er inkompetent!

En kompis har en waterworks lamson ula force, som måtte på service.

I tillegg har jeg hørt om to andre lamson sneller + min hvor vann har kommet inn i systemet, og gjort ting surt. vision xla snellen min rustet fast, og jeg måtte åpne den for første gang. Tviler sterkt på at Danielsson og Lts som også bruker slike trommler er noe bedre mhp. at det skal være 200% vanntett bremsesystem. Men nå skal jeg fiske litt med de to sistnevnte, og håper de holder en stund.

Drit i et par skrivefeil da gitt...

Jeg kjenner ogås folk i bøtter og spann som har Waterworks Lamson-sneller og ingen av de har hatt problemer. Så klart vil det finnes sneller med feil; det gjør det i alle produktserier. Men mitt inntrykk er helt bestemt at Waterworks Lamson er av de som har minst feil.

elPerro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.