Gå til innhold
Fiskersiden

Martin's første rapport i år - Kjerringvik


westside
 Share

Recommended Posts

Da klaffet endelig været med da jeg har fri og tiden var inne for å komme seg ut å starte fiskesesongen (eller dette blir den andre turen i år), litt sent ute absolutt - men har hatt mye å gjøre med jobb, ny leilighet og annet mas.

310120061413eZHzaB3ngcQDiOpfPC.JPG?91

Jeg tok turen ut til Kjerringvik ved hanegal og været var perfekt, etter noen timer steika solen og vinden var ikke å kjenne. Jeg måtte etterhvert ta av meg jakka, lue og vanter for å ikke bli overopphetet [ :) ]

Jeg hadde rigget klar noen flyndre tackler med reke/makrell og var klar for å få et par nye arter fra flatfisk familien (Skrubbe([:I]), Lomre etc). Det tok litt tid før første fisken satt - en pen Sandflyndre på 379 g. som er ny pers [ ;) ] Dette ble også dagens største flyndre.

310120061418jDidGazTLUwtHDRUGp.JPG?4

Etter denne kom det bøttevis med Sandflyndrer, men ingen Skrubbe eller annet flatt. Noen som har gode tips for å få krysset av Skrubbe på lista mi, så er det bare å komme med det! Irriterer at ikke den vil sitte [ :) ]

3101200614012YKgAfqDeDGUFNltLw.JPG?24

Flyndre tackelet gjorde susen.

310120061407ynSGTrfGDFXUFUIdsO.JPG?4

Fikk etterhvert opp endel Torsk, alle størrelse Trym rundt under kiloen - største på 992 g.

Den ene Torsken hadde munn, svelg og mage full av nåler, noen av dem kjempelange - opptil 40 cm [:0]!

310120061443jLpPdYzxNWp2vrVOVK.JPG?52

Munnen full av av brune Havnål

Ellers var dette en nydelig dag å tilbringe ute på svabergene i sola, det ble ikke den beste fangsten idag og målene var ikke nådd - men det får jeg heller ha tilgode [ :) ]

310120061419Df59bUN6eCUYNeRcMK.JPG?81

3101200614252xCor6UVA35j4cPca9.JPG?17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fiske på, skrubbe finner du alltid i nærheten av sandflyndre, men ofte i betydelig mindre antall. For gjerne langs land, skrubba er ivrigere der enn sandflyndra. Der ejg fisker flyndre til vanlig får jeg 90% skrubber helt inne foran bena mine på 2m dyp, mens jeg 10m ut får 99% sandflyndrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fin skrubbe begge gangene jeg har vært ved skiphelle før igår, etter vil jeg aldri anbefale den plassen til noen [ :) ].

Ellers har vel Balder og Lille Buddha fått noen fine skrubber på krok og i noen bukter på hurumlandet. Brakvann ser ut til å være et bra stikkord.

Fine bilder som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny pers Martin.

Skrubbe tar jeg ofte på knattholmen og yksney.

Den største (+800g) tok jeg på yksney helt ute ved et lite skjær som du klarer å kaste til, til høyre fra der vi sto sist.

Når det gjelder fredningsonen utenfor Nummedalslågen tror jeg den er fredet for all fiske, og området er gjerdet inn pga. industri.

Har prøvd etter Skrubbe utenfor dette området, men aldri fått skrubbe der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli sedvane med flotte bilder i rapportene dine. Mye artig her.

Menhvordanisvartegrønne kan det ha seg at det er velutviklet vårvær allerede?

Bortsett fra første bilde, kunne jeg lett mistolket dette til å være sommertid.

Sier bare: Lucky you. Håper du vet å sette pris på det. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arbiter

Begynner å bli sedvane med flotte bilder i rapportene dine. Mye artig her.

Menhvordanisvartegrønne kan det ha seg at det er velutviklet vårvær allerede?

Bortsett fra første bilde, kunne jeg lett mistolket dette til å være sommertid.

Sier bare: Lucky you. Håper du vet å sette pris på det. [ :) ]

Ja det er utrolig deilig å oppleve litt vårfølelse i slutten av Januar, temperaturen krøp opp mot 10 varmegrader på sitt beste denne dagen. Men nå har vi hatt lange tider med masse snø og kulde så..

Det skal bli kaldere mot helgen igjen også, men morro at solen varmer litt innimellom [ :) ] Ja setter veldig pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MP

Grattis med ny pers! Alltid moro å lese rapportene dine.

NB: 992g er FOR stort for å bli kalt Trym-torsk.

Takker

Er det for stort synes du? Hmm kan vi få en avklarelse på om hvor grensen på Trym torsk går, la oss spørre Trym himself :) Trym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

sitat:Opprinnelig postet av MP

Grattis med ny pers! Alltid moro å lese rapportene dine.

NB: 992g er FOR stort for å bli kalt Trym-torsk.

Takker

Er det for stort synes du? Hmm kan vi få en avklarelse på om hvor grensen på Trym torsk går, la oss spørre Trym himself :) Trym?

Ifølge ordboka her inne er det ca 2 kg.

Jeg gjør det litt enklere og bruker stortorsk på alt over 750 gram og trymtorsk på resten[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.