Gå til innhold
Fiskersiden

Barduelva 31 jan.


menig fiskebolle
 Share

Recommended Posts

Har kveldsvakt denne uka, så endelig ble det en tur ned til Barduelva.Nede ved elva skulle jeg borre et "prøvehull" for å se hvor tykk isen var(ca 40cm). Så måtte jeg se hvor dypt det var der, og plutselig var det ikke et "prøvehull" lenger.

Min første isfiske røye var landet, ikke større enn en håndflate, men en god start. Fisket i to timer og fikk fire røyer og mange napp. Den første røya fikk jeg 10cm under isen på en lysdraken agnet med hvit maggot, resten fikk jeg rett over bunn på 3m.Den ene tok opphengerflua( dynamitt st.12) resten tok under blinken( lysende rød og hvit Kinetik...). Gleder meg til i morgen, kansje blir det en stor en[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur i dag også. Fikk overtalt en av mine grønnkledde venner til å være med,og selvfølgelig fikk han all fisken. Totalt fikk han 3 røyer, den største var ca. 500g resten rundt 150-200g. Noen hadde låst rommet der kjøleskapet med magotten var,så agnet i dag ble kunstige gulp maggot. I morgen blir det pilking med ekte maggot, kansje får jeg noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Menig Fiskebolle[ :) ]

Har enda ikke fått rotet meg til å fått prøvd enda, opptatt på jobben, og reiser hjem sørover!!! men regner med at det blir noen turer i slutten av Februar eller senest Mars!!! Hvis alt går min vei[ :D ]

Med Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.