Gå til innhold
Fiskersiden

Hegrefjær


cascapedia
 Share

Recommended Posts

hei..jeg har muligens mulighet for å få hegre iløpet de nærmete månedene. skinnene vil da være slik at de ikke tiltrekker seg dyr e.l. vet ikke hva det heter, den tilstanden det vil være i.

er dog ikke garrantert at jeg får det. hvor mye betaler du for et helt skinn? er jo ikke akkurat gratis å kjøpe det i butikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

gråhegre er riktignok fredet i norge, men den er på ingen måte truet art. Fredningen skyldes rett og slett at den ikke har noen verdi som matvilt, og derfor er det ikke åpnet for jakt på den. Det er vel rent juridisk ikke korrekt å oppfordre noen til forbrytelser, men det hender jo at de tilfeldigsvie roter seg iveien og kommer inn i skuddlinja under jakt på andre fugler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet www.grandesfluefiske.no selger hegrefjær, kjøpte endel av disse for noen år siden, de i medium var meget bra til speyfluer, de kortere funka og greit til mindre fluer, de største fjøra har jeg ikke prøvd. Fin kvalitet på de jeg fikk tilsendt.

Vet ikke om det var det du var ute etter eller en død fugl noen hadde funnet i veikanten, eller en ErikR på vei ut med hagla med namsmannen i hælene[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.