Gå til innhold
Fiskersiden

Sinnsykt gjeddefiske!


Hoika
 Share

Recommended Posts

Jeg og to kamerater bråbestemte oss for å prøve litt gjeddemeite i Røuma i går. Det ble en knallstart for en av de andre,(Morten) som halte opp ei gjedde på 7,9 kilo, tett eterfulgt av ei på 4,5. Så var det kæmmis nr. 2(Rolf) sin tur. Han halte opp to 3 kilos gjedder på rappen. Så blei det action i stengene mine. Først en liten stakkar på 1,3 kilo, så en langt penere på 5,1. Litt seinere på kvelden mistet Morten en pen gjedde helt inntil land. Han kastet fra seg stanga, og heiv seg ut i elva etter gjedda![ :) ]

Like etterpå nappet det i den andre stanga hans. Snøret ble rivd av snella i full fart, så nappet det på den ene stanga mi også. Agnet lå ca. 40 meter ovenfor agnet til morten. Vi tenkte at gjedda sikkert hadde surret seg inn i sena mi. Morten gjorde tilslag, og hadde fast fisk. Jeg begynte å sveive inn i samme tempo som Morten. Da gjedda kom til overflata, stakk det to fortommer ut av kjeften på den!!!!![:0]

Den hadde forsynt seg gråvt av begge agnfiskene! Slukt begge rett ned! Det var en hanngjedde på 2,2 kilo. Klarte ikke å redde den.

Det var smått med agnfisk også, så flesteparten av gjeddene tok på halve lauer! Vi mista mange pene også, men skal faan meg ikke klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.