Gå til innhold
Fiskersiden

Eksplosjon på Andaman Hooker


MR
 Share

Recommended Posts

Jepp, det stemmer..Fikk mail igår kveld, men så den ikke før i dag tidlig..Begge dekksguttene er skadet, brannskader og utslåtte tenner..

Men virker til å ha gått forholdsvis bra med begge to. Uwe slapp unna uten skader.

Dette var jo usannsynlig surt nå bare en måned før avreise, men vi får trøste oss med at det ikke skjedde mens vi var ombord, 14 timer fra land.

Har maila flere kontakter i Thailand for å se om det fortsatt er mulig å få reist nedover som vi hadde tenkt, bare med en annen båt. Men det er vel tvilsomt om det er noen som er ledige..

Vi får håpe Uwe får mannskapet på beina, at han hanker inn en ny båt, og at vi kan stille revansjesugne til neste år..

Tor Ola Dehli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to og et halv år med venting og sparking i den permafrosne norskejorda var det bare en drøy måned igjen før drømmen skulle bli virkelighet.

Men den gang ei.

I mailen jeg fikk fra Uwe står det at han sitter i varetekt hos kystvakten til etterforskningen er over.

Jeg håper virkelig at de finner ut hva som har skjedd og at de kan begynne og kanskje tenke på en ny båt og nye fæite jakter etter den voldsomme GTn.[ :P !][ :D !][ :D !][ :( !][ :( !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har klart å skaffe mine 2 grupper ny båt,de samme dagene vi har bestilt i utgangspunktet, til ca samme pris..

Venter bare på endelig bekreftelse, men det er så og si i boks..

Bare de indiske myndightene som kan ødelegge nå, hvis de nekter den nye båten tillatelse til å fiske de dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med Krister. Handler om at en båt ikke kan ligge der mer enn 30 dager i slengen, men ettersom Andeman Hooker gikk i lufta var det snakk om å bruke en annen båt som har brukt opp perioden sin. Men hva det står på båten skulle spille mindre rolle. Kan nok fort ligge an til å stappe noen sedler i de rette nevene. Det er jo sånn det funker nedover i de traktene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krister har delvis rett.. En av de båtene jeg har kontakt med har brukt opp kvota si, og trenger å få innvilga et lengre opphold..Men jeg har fått tilbud fra en annen kar, som reiser over fra Phuket for våre 2 grupper, så han blir ikke ramma av 30 dagers regelen.. Han trengte altså bare å få innvilga de vanlige 30 dagene, noe som skulle være ganske greit, men vi snakker jo om India..Så man er jo aldri sikker før man er ombord og skuta har satt kursen for fiskebankene...

PS! Cato, det blir ikke noe storborrer av å rangle rundt på nachspiel kl halv sju om morran[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av Tor Ola

PS! Cato, det blir ikke noe storborrer av å rangle rundt på nachspiel kl halv sju om morran[ :D ]

Er Inferno-kickoff bare en gang i året. Dessuten var ikke fisket så bra. Tror Ola måtte nøye seg med en på snaut 1300 som beste.

Er vel sikkert en form for kickoff omtrent hver helg hvis man ser sånn på det, men stemmer at fisket var treeeeeegt i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Bare en liten advarsel:

http://www.smh.com.au/news/world/stone-age...9379571616.html

Selvsagt en ganske drøy historie, men ganske fascinerende at det fortsatt finnes slike sivilisasjoner på jorda.

Er vel snart bare det som mangler, men da må man jo tross alt først komme seg ut med en båt...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Guest_Tor Ola_*

Kjapp rapport fra Andaman..

Foerste gruppe er paa vei hjem..Det ble flere typer hai, whitetip, silvertip og nurseshark..Mista flere store haier, deriblant en som ik merka at den var kroka, bare toga ivei i rolig tempo til snella fikk det..Dogtooth, stoerste paa 13,5 paa jerkbait, noe anna enn gjedda m samme vekt j tok i sommer..Flere groupere paa ca 20 kg paa agnfiske om natta, flere barracuda paa trolling paa ca 10 kg, Giant Trevally fisket ble desverre odeleagt av for mye vind, saa vi saa ikke agnfiskstimene i boelgene..Surt..Men alle gutta fikk GT, saa de var fornoeyd selv om mengdene ikke var som ifjor..En black marlin paa ca 70 kg..Og masse forskjellige arter under agnfiske om natta..Nydelige farger..Sett vulkanutbrudd flere netter, baaten dekka av aske..Blekkspruter har hoppa opp i baaten, masse delfiner, havskilpadder, en manta som kasta seg opp i et luftig sprang etc..Baaten vi endte op med etter at den andre eksploderte var meget bra..Suverent mannskap og mat, og vaeret er som vanlig ca 30 grader og sol..Ny gruppe kommer i morra, saa da haaper jeg paa mindre vind og mer GT..

Bilder kommer seinere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.