Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art!!


Rune
 Share

Recommended Posts

Jeg og fiske kompis Asmund skulle prøve oss på litt micromeite i dag.

Plassen vi hadde som førstevalg skulle vise seg å være nesten islagt.. Asmund hadde sett en fin ulke der tidligere som han hadde tenkt å ta i dag.

Desverre fant vi ulka død rett ved kaien, men klarte ta den opp for å veie den. Vekta mi går til 500gram og der stopte den..

100220062118SyqkN3I3Z8SGMGcmyC.jpg?79

Vi måtte finne en ny plass for å slippe unna isen. Vi fant en ny kai, fora opp plassen med strandsnegle, men det var helt dødt. Asmund var gira på å prøve en molo 2-300 meter lenger bort. Må innrømme at jeg ikke hadde trua, men ble nå med bort. Asmund såg en tangkutling, men denne forsvant kjapt. Asmund prøvde på enden av moloen, men gikk fort lei og jeg overtok plassen. Agnet med strandsnegle, og slapp uti snøret. Såg kjapt noe som lignet en stor svartkutling nærme seg agnet, men gikk heller på kule søkket. sveivde opp og agnet min krok 30 med en betraktelig større strandsneglbit, senket det ned mot fisken, ristet litt i agnet og den hogg momentant. Løfter opp fisken og idet den nærmer seg overflaten ser jeg at det sannsynligvis er en ny art.

100220062102nHfuE2TqsQHOJnnbXT.JPG?66

100220062115bfajVwLZMHVuvKN7ir.JPG?18

100220062105xqQYtXxDes72lZtepz.JPG?90

100220062112maiTuRTZA6BHNzOCQk.JPG?4

Nydelig dvergulke på 77,6gram og 16 cm. Dvergulka kjennetegnes på de lange horna og antall stråler på finnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.