Gå til innhold
Fiskersiden

Glomma 27.08


Flemms
 Share

Recommended Posts

Tja, etter tre "blanke" turer på SØ fiske(flue), måtte jeg prøve no annet! Etter inspirasjon fra de "psyke" meiterne her på forumet, var det å finne fram meitestang, brød, mais og reker for å prøve dette ulumske fisket som man kaller meite[ :D ]!

Så jeg tok turen til nedre deler av glomma og fóret med mais og flytebrød. Det tok ikke lange stunden før det skjedde ting, voldsomme vak på brøditen, og stor fisk! På tre sek. rigga jeg UL'n med dupp og flyte brød, pang der satt den, ikke av de største, men en Buk på 900g! Senere ble det 4 Stam på bød-kuler og dupp, alle på rundt kiloen. Mulig det var noen hybrider her oxo, kan ikke de så godt enda! Bunnmeitet også med reke, men to stenegr ble litt mye for meg, så det ble dårlig der!

Hjelp! Dere meitere som lever og ånder for dette fisket, og som inspirere andre på en snikende måte med deres kunnskap, få meg ut av denne meite transen[ :o ]

Bare jangler litt, begynner å åpne seg en ny fiske verden for meg....meite verden! Det skumle er at dette er såpass spennende så snar sitter jeg vel der med stangholdere, nappvarsler og meite stol[ :D ] Ser nå faktisk behovet for dette "stasjet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.