Gå til innhold
Fiskersiden

Danmark


Rusty Rat
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal muligens begynne å studere fysioterapi i Danmark til høsten, men jeg er litt usikker på hvilken by eller sted jeg skal velge. Men som en psykotisk piscofil jeg er, skjønner dere sikkert hva som er den viktigse grunnen for valg av sted:) Da lurer jeg på om noen her kan anbefale noen spesielle plasser i Danmark? Jeg vil helst på en plass som har gode sportsfiskemuligheter både i sjøen og i innland. Håper noen kan hjelpe meg[8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. jeg kan jo kun anbefale området mellem Horsens og Kolding(5 til 10 mil sør for Århus). her er flere gode vassdrag for SØ-fiske med stor fisk. samt fint sjøfiske efter SØ. desuden er der ikke langt til Fyn. i området er der oxo mulighed for gjeddefiske og lignende. jeg har dog ingen erfaring med det sidste. men ingen tvivl vil du både fiske SØ og Laks i sjø og elv, bør du vælge Jylland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt alle mulige studieplasser for fysioterapi i danmark er det disse jeg kan velge i mellom: Esbjerg, Holstebro, København, Næstved, Odense, Skodsborg, Aalborg og Århus.

Da kan vel kanskje Århus være det beste alternativ[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. har studeret dine byer og jeg vil gi det rett. Århus er en spændene mulighed. her har du ikke langt til en lille sideelv til Gudenåen som hedder Lilleåen. ganske fin elv for Sjøørretfiske. jeg er ganske bekendt med fisket sør for Århus og her findes mange fine muligheder. desuden har du ikke langt til Djursland som jo var en av de gamle Sjøørretpioneres legeplads da de startede sjøfisket i 50-tallet. her findes der stor fisk. sidst kan jeg nævne Århus havn. måske ikke det mest interessante sted at fiske, men her er fanget Sjøørret på 11 kg på levende tobis her. dette fiske bedrives af en lille hard core klike.

alyternativt var Odense jo ox en idé. her har du noe af Danmarks bedste Sjøfiske rett uden for døren. Odense ligger jo som bekendt midt på Fyn. du må dog her undvære elvfisket, men ellers har du alt.

skal du studere i en av de to byer. kan du bare kontakte mig om du mangler selskab ved fiskevandet. jeg bor bare 5 mil fra Århus og 10 mil fra Odense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du har en kjentmann på laget og ikke noe vil hjelpe deg mer på vei i DK. Selv vil jeg anbefale Sjælland, men først og fremst pga. mange bra meitemuligheter (Store karper, brasmer, suter, mort, gjedde, abbor...) Men, mulighetene er nok vel så gode på Jylland, du må bare finne ut hvor..Mye bra SØ fiske også, men om det kan måle seg med Fyn og Jylland skal ikke jeg si noe om.

Du kommer garantert til å trives i DK hvis du tar med deg fiskeutstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.