Gå til innhold
Fiskersiden

Stor fisk i Barduelva nå


Tom fiskekasse
 Share

Recommended Posts

Hei alle der nordpå(skulle gjerne vært der selv)!

Selv om jeg jobber og bor søraførr, så tikker meldingene inn via mobil om hvordan forholdene er i Barduelva.Kristen kan fortelle at det i det siste har vært stooor fisk , og vaka på døgnfluer str 12'(grå).Sjøl har han ikke fått fisket, da han er opptatt med bygging.Fra Stian Hansen får jeg beskjed om det ble tatt ei røye på

6 kg(!!) nedenfor utløpet for en uke siden.Har dere opplevd bra fiske der i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag Tom Fiskekasse...

Jeg er for tiden hjemme i Asker nå frem til Onsdag 8 Sept. Da skal jeg opp igjen til Bardufoss og jobben. Jasså det er tatt stor fisk utenfor utløpet?? Dette må undersøkes når jeg kommer opp igjen:-)

Grå døgnflue str. 12..... Akkurat, prøvde litt av det rett før jeg dro nedover, men klarte ikke lure fisken gitt[} :o ]

Får prøve igjen når jeg er tilbake i nord[8D]

Takk for at du legger ut dette iogmed at jeg er sørpå, har ingen der oppe nå som kan gi meg en brukbar rapport liksom[8D]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mepps3

God dag Tom Fiskekasse...

Jeg er for tiden hjemme i Asker nå frem til Onsdag 8 Sept. Da skal jeg opp igjen til Bardufoss og jobben. Jasså det er tatt stor fisk utenfor utløpet?? Dette må undersøkes når jeg kommer opp igjen:-)

Grå døgnflue str. 12..... Akkurat, prøvde litt av det rett før jeg dro nedover, men klarte ikke lure fisken gitt[} :o ]

Får prøve igjen når jeg er tilbake i nord[8D]

Takk for at du legger ut dette iogmed at jeg er sørpå, har ingen der oppe nå som kan gi meg en brukbar rapport liksom[8D]

Mvh

Bare hyggelig, det vet du.Prøvde du litt større klekkere av df?

Det er lett å legge ut en Parachute f.eks, når vi ser de store-men har ofte opplevd at den ikke tar helt tørt under lignende forhold.

Det kan ofte handle om å bare presantere ei lett, og litt større nymfe

som fiskes dead drift i, eller like under vannflata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois:-) Ja jeg prøvded det, men den ville fortsatt ikke ta. Tror det var en dårlig dag gitt:-)

Dagen før jeg dro hjem prøvde jeg det stedet opp mot Setermoen, men er ikke helt 100 % sikker på om jeg fant det rette stedet?? Måtte lete litt, men fant til slutt ett sted like ved elva ved en snu plass lignende sted ca 1 km fra E6. Kjørte på en grusvei til jeg kom til elva. Innkjørselen lå rett vis a vis innkj. til Mobakken hoppbakke. Vet ikke om det var riktig sted, men det var uansett fint der iogmed at jeg kan padle oppover med Pontong båten, så det elve utløpet skal jeg nok klare å finne uansett skal du se[ :D ][8D] Men det tar jeg når jeg skal nordover igjen.

Har også prøvd en hel del forskjellige nymfer, tro meg.... Hadde ett par- tre hugg etter en nymfe str. 12 svart- og gul stripet som jeg har laget selv. Men det var ikke den helt store fangsten Emdte opp med tre stykker på 6 timers fiske[} :o ] Den største var jo til gjengjeld på rundt 750 gram, så var jo ikke helt misfornøyd da alikevell[8D]

Men tusen takk uansett. Du får nå si fra hvis du skal oppover igjen, så kan vi jo ta en tur??!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men ikke vært inne før nå.

Ja, det er ikke alltid like lett når fisken blir hekta på klekkere(det er utrolig mye å velge mellom).Det optimale blir selvfølgelig at man kan bivåne en klekking av det aktuelle insektet, slik at man ser farge,form størrelse etc.Men jeg har i de fleste tilfeller hatt dagen med meg når jeg har brukt en klekker jeg kaller Tommeliten(fungerer for de aller fleste nymfer/klekkere jeg har observert i Barduelva).Denne binder jeg i div størrelser og konturer(har hatt mest hell med typen som er mørkebrun i fargen og halvslank kropp, hvor det da er benyttet hardt tvunnet antrongarn i kroppen-som selvfølgelig har den egenskapen at den binder luftbobler).Jeg hørte av Kristen at det nå var storm i kastene der oppe nå.Er ikke lett med flue da.

Ja, vi kan gjerne ta en tur neste år.Jeg har ferie hvert år i hele Juli, samt noen dager i august, noe jeg ser fram til allerede nå, og da kan vi jo treffes.Har fisket i Barduelva siden jeg var 3-4 år, og er blitt ganske godt kjent etterhvert.Hadde en flott sesong i Barduelva i år.

Men, det er en ting jeg lurer på: Siden du bor sørpå, hva slags jobb har du som gjør at du titt og ofte kan dra nordover for å fiske? En sånn jobb skulle jeg gjerne hatt! Det hender jeg blir sjuk av og til, av å ikke kunne fiske der oppe.Driver du med isfiske , forresten? Barduelva er en kjempeelv i så henseende.Du kan få mye,- og stor røye i de nedre delene av elva om vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Fikk rapporter fra nord via kompiser. En av dem hadde vært alene på Laksefjordvidda i to uker og dratt fem ørreter over to og tre over tre kilo på tørt. En annen hadde vært i Pasvik og lempet uti en Bomber fra land. Han dro en ørret på 7,4. No ****!

Ja, jeg har også noen kamerater som bruker å være innover der på høstparten, men da gikk det i litt større stripende streaking C som lå tungt i vannet, i tillegg til at Torilds Killer var bra.I fjor ble det tatt i dette området

fisk på på 4,9kg på Streaking C.Flere på godt over 3 kg.Men direkte tørt a'la Parachute fanget de ikke fisk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.