Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger tips (multiplikatorsnelle)


Hunter
 Share

Recommended Posts

Det er jo endel Ambassadeur sneller som kommer innenfor det prisleiet der...

Og noe riktig må det jo være med noen av disse snellene ettersom de har vært i markedet så lenge.

Har tilnærmet lik null erfaring med mulitplikator sneller, selvom jeg har en Ambassadeur som jeg fikk til konfirmasjonen min for 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Hva skal den brukes til? Det har litt med modeller og størrelser å gjøre, slik at man komme med anbefalinger.

Han har aldri fisket med annet enn multiplikatorsnelle. Prøvde å få ham til å kjøpe en krafitg haspel, men det ville han ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Hva skal den brukes til? Det har litt med modeller og størrelser å gjøre, slik at man komme med anbefalinger.

Han har aldri fisket med annet enn multiplikatorsnelle. Prøvde å få ham til å kjøpe en krafitg haspel, men det ville han ikke ha.

.....noe som vel ikke akkurat ga svar på noe av det jeg spurte om. Skal den brukes til trolling, lett sjøfiske, lett havfiske, eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er snakk om det letteste spinnfiske, kan jeg her og nå anbefale Amb. c3 eller Rocket. De ligger på opptil 1599,- Man får Rocketen ned i 5500 klassen og c3 ned i 4600.

Jeg bruker (ProShop) 6500 til laksefiske (mange vil vel anbefale 7000 klasse i feks drammenselva) , (EON) 5600 til lettere laksefiske og jerkbait (gjedde) (Tournament Pro) 3600 og (Tørno) 3003 til det lettere fisket og lettere jerkfisket. Med den minste snella er ikke 5-10 grammere no problem, kaster jo ikke griselangt...

De nye modellene pgs og biggame serien er produsert i Asia, og Ambassadeur SKAL være svensk, for meg ;) Er ikke sikker på den nye D5 snella.

Vanlig C snelle er og å anbefale, og man kan smelle inn et par kulelager i den, og den blir som en C3, nesten. Men akurat det kan Henning bedre enn meg.

Edit: så det var savrt mens jeg skrev.. hva skal han ha tips om hvis han ikke har fisket med annet?

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

kjøpe seg nye multiplikatorsnelle i prisleie 1 000,- til 1 500,-.

Jeg bruker og kan varmt anbefale en Ambasadeur 6500 CS Rocket som er helt super. Kastesluk, lett kystmeite og lettere havfiske (opp til 30lbs?). Denne kaster meget bra og er solid og enkel.

Hvis kastelengde er meeget viktig vil jeg foreslå (uten å ha prøvd den) MAG versjonen av samme snelle.

Til surfcast/kystmeite 3-8oz vekter finnes bare ett alternativ - den beste av de alle (multi og haspel over én kam) [ ;) ] : Penn 525 Mag. Toppmodellen blandt Penn's beachcaster multisneller med magnetbrems. Får den fra England for strax under 100£.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.