Gå til innhold
Fiskersiden

gjeddemeite


langnes
 Share

Recommended Posts

Har brukt denne: http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...products_id=439 . Er fornøyd med den,men er snart tom(hva bør jeg kjøpe nå?). En ting er sikkert jeg liker ikke Berkley sin, den ryker lenge før pp sena:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fossen

Hei Pål! Skal du ta stor gjedda nå? Den beste fortommen til gjedde meite er etter min mening Drennan soft strand 28 lb. helt suveren,ditto 15 lb til abbormeite hvis gjeddene er plagsomme. Kjør på med Owner kroker så er du sikker på og ikke miste noen fisk pga dårlig utstyr.

får vel gjøre ett forsøk, isen er ikke så gæli hjemme nå se.. hvor får jeg tak i Drennan fortommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Fossen

Hei Pål! Skal du ta stor gjedda nå? Den beste fortommen til gjedde meite er etter min mening Drennan soft strand 28 lb. helt suveren,ditto 15 lb til abbormeite hvis gjeddene er plagsomme. Kjør på med Owner kroker så er du sikker på og ikke miste noen fisk pga dårlig utstyr.

får vel gjøre ett forsøk, isen er ikke så gæli hjemme nå se.. hvor får jeg tak i Drennan fortommen?

Jeg handler drennan wire hos Leirud. 2 dager så er det i postkassa!! Aldri noe tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer på hva slags fortommer som blir brukt til gjedde meite? har ikke veldig tro på vanlige stålfortommer...

Bruk 28Ib Drennan eller Fox 30Ib Carboflex wire med god samvittighet :):D:)

Her i England hvor fiskepresset på gjedda er hundre ganger større enn i Norge brukes det lite annet enn 30Ib wire. De fleste gjedde meitere har nå også gått over til å bruke 50Ib eller 65Ib PowerPro som hovedsene uten att det ser ut til a influere negativt på fangsten i det hele tatt.

Nå det gjelder abbor stiller saken seg selvsagt litt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.