Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefalinger til vann i Oslo for fin abbor+gjedde?


André H
 Share

Recommended Posts

Var en tur ved Nøklevann i går og prøvde meg etter abboren. Så en del småabbor, men ikke noe napp. Så også MASSE mortaktig fisk der, det var plenty med stimer overalt. Men ikke noe fisk altså.

Noen tips til bra steder fra land der? Tidspunkt på dagen?

Tips for abborfiske mottas med takk, er så lenge siden jeg har fisket den fisken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer meg for en del tid ved å være på mitt abborpass rundt 2000. (mulig jeg går glipp av fisk ved å ikke være der tidligere..) Uansett, det er rundt da jaginga tar av for fullt, om dem jager da... Men jeg har fått best med fisk mot slutten av skumringen, ikke ved helt mørkt, for da er det bom stopp.

Fiskersiden har noen tips om abbor fiske.

Jeg føler at abborsesongen begynner å li mot slutten, i hvertfall for mitt vedkommende, som fisker med ytbeten, men det er lov å håpe :)

Og har noen tips om Nøklevann, kom med dem, trenger å prøve noen nye vann.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordspissen og derifra nedover langs land på vestsiden har jeg hatt best erfaringer med. Ingen veeeldig store abbor, men noen pene opptil halvkiloen, samt at jeg har sett store (over kiloen) og fått gjedder opptil 3,5kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.