Gå til innhold
Fiskersiden

Lokkeflom i Akerselva


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

Som fersk fisker i Akerselva lurer jeg litt på hva OFA mener og gjør når de sier kjøre lokkeflom i Akerselva i løpet av helgen. Er det eller er det ikke fisk i elva og hvor er den??!! JEg gikk en tur langs elva i det forbudte område for å se fisken som etter sigende skulle stå i stim og vente på OFA's hjelpende hånd, men jeg så ingen!!! Er det noen der ute som har tenkt å benytte seg av OFA¨'s lokkeflom eller (hva det nå enn er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Med lokkeflom menes det at de åpner slusene ved Maridalsvannet, slik at laks og sjøørret blir fristet til å gå opp i elven. Ser ikke poenget med dette etter alt regnet som har kommet den siste tiden..vet heller ikke om OFA virkelig har sluppet no vann nå(?) Uansett, fisk finnes det. Laks og sjøørret kan du fiske med spesielt laksekort mellom sjøen og Grünerbrua. Pen elveørret kan du fiske i de øvre delene..(fikk selv flere pene halvkilosfisker sist helg)

Har du ellers spørsmål om Akerselva, ring OFA 22 49 90 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for rask tilbakemelding gutter. Det var ikke værst. Jeg har jo gått hen å betalt dette depositumet som det kan virke som dere er litt irriterte på jeg da, i håp om at det skulle gjøre meg til en bedre fisker, men nei da [ B) ] Dessuten synes jeg det har vært litt skummelt å stå langs elva, særlig en kveld jeg prøvde meg på litt nattefiske, men jeg gir ikke opp!!! Vil ha inn en kvinne på OFA's fangstrapport [ :) !] Frem til oktober vil jeg fiske meg oppover med godt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.