Gå til innhold
Fiskersiden

Klemme Til å Feste Cracklights Til Stangtuppen?


kjs
 Share

Recommended Posts

Jeg har en gang sett at det finnes noen egne "klemmer" som er beregnet til å feste cracklights i stangtuppen - men greier ikke å finne dem igjen noe sted? Noen som vet? Alternativet er selvsagt å tape dem fast, eller tape fast en plasttube som cracklightene kan stikkes i, men det hadde vært praktisk å enkelt kunne ta dem av og på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen geniale små gummidingser hos Grejonline. Anbefales!

Edit: Der var`n! :)

Knekklysholder

Se der ja - akkurat slike jeg tenkte på! Takker :D

Har blitt helt avhengig av cracklights til lakefiske bl.a. - har oppdaget at ca. 1 av 3 napp gir utslag på nappvarsleren :mellow: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - akkurat slike jeg tenkte på! Takker :)

Har blitt helt avhengig av cracklights til lakefiske bl.a. - har oppdaget at ca. 1 av 3 napp gir utslag på nappvarsleren :mellow: ...

Sånne har jeg også vært på utkikk etter, eletrikertape fungerer det og, men når det er kaldt så sitter limet av og til litt dårlig.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved meitefiske er jo stort sett stangtuppene veldig tynne - og de standard festene jeg har sett blir for store. Sena fester seg - og det er det siste man vil under fiske om natta..... Det jeg har gjort er å bruke krympeplast som varmes fast på ønsket posisjon. På denne har jeg festet en liten stripe med epoxylim - og på den igjen har jeg festet Betalights. Dette sitter bomfast og er aldri i veien. Vil jeg fjerne den senere så lar dette seg gjøre skadefritt pga krympeplasten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning er å surre fast en liten bit av ganske tykkvegget silikonslange på tuppen med stangbyggertråd eller flyebindertråd el.l. Ca 1cm lang slangebit er nok. Festes slik at den står litt ut fra stanga og på "ryggen" av stanga. Dvs motsatt side av ringene. I denne kan du feste knekklys når det trengs og den er ikke så veldig mye i veien heller i og med at den er myk og bøyer unna for snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk gummistrikker av typen "boilie bait bands" (tror det er det det heter) funker glimrende. Disse er kun ca 1cm i diameter ustrukket, og det tar ikke mange turns før cracklighten sitter godt fast i qvivertippen (på oversiden). Kan være litt problemer med at sena fester seg mellom cracklight og stangtupp i kast, men dette skjer ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hvorfor betalights ikke var til salgs jeg, så jeg gjorde et søk og fant dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Betalight . Sikkert gammelt nytt, men skulle noen lure så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.