Gå til innhold
Fiskersiden

Epoxy Som Ikke Tørker


Kalle
 Share

Recommended Posts

Da har du vært heldig, eller brukt en annen to-komponentlakk enn den jeg vanligvis bruker Gone Fishing - hvis det trikset hjelper.

Jeg har et forholdsvis stort bruk av tokomponent lakk og vet hvor nøye det er med blandingen - to ganger har jeg opplevd at lakken ikke har herdet og da prøvde jeg med å legge på ny blandig oppå... ble en forferdelig masse som heller ikke tørket. Løsningen da? - jeg har et penselvaskoppløsning som er utviklet for den type lakk, jeg bløta den seige lakken og skrapte forsiktig av. Etterpå vasket jeg surringene med det samme middelet for å gjøre surringene enda renere.

Så var det bare å blande en ny blanding lakk - litt nøyere denne gangen og alt ble perfekt etter mine normer.

Lakken jeg brukte og bruker ennå er U40 Duragloss. Og det er denne du får penselrengjører til. (Aktiv Fritid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trikset er hva både Flex-Coat og Ralph O'Quinn fra Trondak U-40 anbefaler, også Andy Dear fra Lamar Fishing anbefaler dette for sin nye Threadmaster finish.

Det er også hva Tom Kirkman, utgiver av RodMaker Magazine og redaktør for rodbuilding.org anbefaler.

edit: ser du bruker U40 Duragloss, som nevnt over anbefaler mannen som står bak denne å legge på et nytt strøk, dette skal ifølge ham starte opp igjen herdingen av det første strøket også.

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trikset er hva både Flex-Coat og Ralph O'Quinn fra Trondak U-40 anbefaler, også Andy Dear fra Lamar Fishing anbefaler dette for sin nye Threadmaster finish.

Det er også hva Tom Kirkman, utgiver av RodMaker Magazine og redaktør for rodbuilding.org anbefaler.

edit: ser du bruker U40 Duragloss, som nevnt over anbefaler mannen som står bak denne å legge på et nytt strøk, dette skal ifølge ham starte opp igjen herdingen av det første strøket også.

Det funka ikke for meg - ventet i tre dager! Men når mentorene dine anbefaler deg det er dette sikkert riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.