Gå til innhold
Fiskersiden

Mageinnhold SØ, erfaringer?


Bo Eide
 Share

Recommended Posts

Stort sett har de sjøørettene jeg tar reker, tanglopper, brisling, kutlinger ol i magen. Men har også funnet store mengder med landinsekter enkelte ganger, selv om de sjelden dominerer innholdet. Som du sier er SØ en glupsk fisk som sjelden er selektiv. Hvis man ønsker å fiske tørt vil neppe SØ være kresen og nøyaktige imitasjoner er sjelden nødvendig. Har fått SØ på tørt 2 ganger og begge gangene var det caddis som ble brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror egentlig ikke at den kære sjøørret er specielt kræsen, heller ikke under børstemarksæsonen. men jeg tror at sjøørreten till eksempel i perioder med fint vejr har for nemt ved at gennemskue bedraget. specielt med sluk og wobbler. desuden kan sjøørreten sagtens se såvel en nylon sene som en flette sene. når jeg bruger sluk med ophængerfluer. sker det tit at en sjøørret følger flua ind. fisken bevæger sig næsten sidelæns for ikke at komme i berøring med senen. konklusion store agn til uroligt vand, små agn og tynd sene til stille vejr.

forresten mener jeg at en hurtig indtagning af såvel flua som sluk giver flere sjøørret også i den kolde tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.