Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebåt


Tollef
 Share

Recommended Posts

HAr sett mye på den 540 sunday fishing av drago. Ser VELDIG fin ut, så den også på båtmessen, det er vel en 18 fot? Lurte også på om det er en større modell som ikke er så mye dyrere?

Eller er det noen andre her som har forslag til en annen fiskebåt, som er stor ikke så dyr og er for fiske, HAr en Rana 530 hardtop med 25 heters 4-takst yamaha.

Tenkte KANSKJE å bytte ut den til en ny ei.

sundayfishingmix601cropped.jpg

sunday2.jpg

Ser den ikke fin ut?

Lurer også på om noen vet om en billig motor, 50-60 hester

Endret av Tollef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lignede båter også fra Ocqeteau, Benetau og Jeanneu. Både med og uten fast vegg bak styreposisjon.

Hvis du skal ferdes i tøffere farvann finnes det båter fra Geleon og OceanMaster med spissere V-bunn, men dette krever jo større motor.

Ocqeteau har båter som klarer seg med moderate motorer.

http://www.toppfritid.no/baat/baatogmotor/...ueteauindex.htm

Har selv veldig lyst på Jenneau Merry Fisher 625 eller Benetau Antares 650 med 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvor sine båter begynner på 20 fot (jeg trodde de hadde 19fotere også), og den han ser på var vel 18 så det er vel ikke så veldig opp ? Arvor er forholdsvis dyre båter, men jeg tipsa jo også om Quicksilver som om han helst vil ha utenbords er midt i blinken)

3ea5ee80.jpg

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mange gode råd som det finnes båter, ein finner båter til kvart sitt bruk.

Det spørs alltid kva ein skal bruke båten til og kor henn.

Til fiske uansett hvor ein skal fiske så er det greit å ha ein båt som drifter minst mulig, med andre ord å velge ein båt som har minst mulig vindfang. Hardtoppene er ok. men fungerer også som seil.

Uner ingen å kjøpe dyr båt å ikkje vera fornøyd med den når alt kommer til stykke.

Båter er som mennesker, ein finner alltid gode sider med dem, men også dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 1stk sunday fishing med 60hk. Skal få den levert til uka. Gleder meg :( . Vurderte også Antares 650, men den ble for dyr samtidig som jeg synes den ble for stor til sjøørret dorging. Snakker uten erfaring her, men så den faste veggen mellom hus og bakdekket som en hindrig ved dorging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Drago er vesentlig billigere en de mer kjente konkurrentene, tror også den har noe skarpere v-bunn så den bør absolutt være et alternativ. Kjenner ikke kvaliteten, men er ikke veldig imponert over sammenskruing og utstyr på de andre heller.

Har sjøl en Karnic 22fot, de har også en 20foter. Meget bra i sjøen, skumfylt, store tanker, byggd for fiske,walkaround m/kalasje+bakvegg (kalasje). Sjekk www.brevikbaat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem ikke Quicksilver og Arvor!

(Arvor er min favoritt! Blir kjapt en slik så fort man vinner i Lotto)

uff den er så dyr, og liker ikke helt innendørsmotor, men så klart hvis man vinner i lotto så er det jo greit. Tror drago blir litt liten siden jeg har en 17 fots allerede.. vanskelig dette her gitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være leveringsklar på torsdag, men da har jeg reist til møre for å hente møretorsken. Henter da båten på mandag. Tenker det blir en liten tur da. Skal besøke bruttern i Molde i påska. Skal ta med båten opp dit, får da sjekket hvordan det er å traile den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Båten er nå prøvd. Hadde den med på henger opp til Molde (fikk bl.a. lyr på 5kg). Ble tungt for bilen (vectra 1,8l), men det gikk. Båten fungerte greit på vannet, fikk prøvd den i litt sjø også. Visse detaljer skal jeg endre/montere: silikon rundt vindu (ikke tett, best syndlig når båten ble trailet i møkkavær), baugrulle til anker, gummilist her og der for å hindre støy. Skal på dorgetur med den imorgen i Son/Moss/Larkollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.