Gå til innhold
Fiskersiden

(is)Fiske ved Seljestad


mikkel
 Share

Recommended Posts

Familien har hytte på Seljestad, like ved Løyningsvannet. I det vannet er det kun mikroørret som jeg vet om.

Er det noen som kjenner til noen vann i området som kan være verdt å prøve med tanke på isfiske/flue ol?

Jeg skal opp dit i påsken og kunne tenkt meg litt tid på isen. Er det et vann med røye der oppe som kan være verdt et besøk?

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Staursetter" de garn i Løyningsvannet kan det nok hjelpe, men det er ikke gjort over natta det heller.

Jeg er ikke så veldig kjent rundt om kring Seljestad jeg heller, men som skrevet er det skikkelig aure i Røldalsvannet.

Problemet er vel at du stort sett er avhengig av båt pga bratte fjell ol.

Kanskje dorging hadde vert noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien har hytte på Seljestad, like ved Løyningsvannet. I det vannet er det kun mikroørret som jeg vet om.

Er det noen som kjenner til noen vann i området som kan være verdt å prøve med tanke på isfiske/flue ol?

Jeg skal opp dit i påsken og kunne tenkt meg litt tid på isen. Er det et vann med røye der oppe som kan være verdt et besøk?

Alle tips mottas med takk!

Hvis du vil kan du være med meg og Fiskematre å fiske 1-2 kilos røye. Er 50 min med bil fra Seljestad (40 min med Audi). Vi skal også fiske ørret og sjøørret nesten hele påsken. Så er du interesert, så ring eller send en SMS på 900 46 355.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for inbydelsen!!!!!

Jeg så desverre ikke denne meldingen før, etter at jeg kom hjem fra ferie. Jeg skulle så utrolig gjerne ha vært med, men måtte da nøye meg med 22 ørret på 50 gram størrelse i stredet. Fikk dere noe?

Neste gang dere skal oppover må dere gi meg beskjed! Eller kan dere røpe noen hemmeligheter på en pm eller mail?

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok høyere opp og mot vidda for å få noe større enn kulepennene i Løyningsvannet:)

Et bra tips for større aure er Røldalsvannet.

Der skal det svømme skikkelig stor fisk, men vannet er temmelig dypt så den er nok ikke enkel å finne.

Eg har tatt aure på 2,3 , sambuaren min ein på 3,5 og ein på 5,8 blei tatt i garn i Røldalsvatnet. Ein er ikkje avhengig av båt, det er tre gode elveosar i vatnet. Der står det bra med fisk. Eg driv med utfiskingsprosjekt for å få til enda større fisk i vatnet, så kom og fisk! Det er gratis å fiske, treng ikkje fiskekort.

Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inbydelsen!!!!!

Jeg så desverre ikke denne meldingen før, etter at jeg kom hjem fra ferie. Jeg skulle så utrolig gjerne ha vært med, men måtte da nøye meg med 22 ørret på 50 gram størrelse i stredet. Fikk dere noe?

Neste gang dere skal oppover må dere gi meg beskjed! Eller kan dere røpe noen hemmeligheter på en pm eller mail?

Mikkel

Me fekk ingenting, for me blei overaska med 70 cm nysnø lørdagen før påske. Når eg pakka bilen på fredagen var det bart på fjellet, så ski var ikkje tatt med.

Sei ifra når du er på Seljestad, så kan eg ta deg med å fiska røye hvis eg er på vestlandet. Ellers har eg tenkt å prøva elva som går fra Vintertun og ned til Rullestad hvis du vil vera med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.